درتبریز صدها هزار نفر شرایط مالی بسیار نامساعدی دارند. هبه کردن از اموال شهرداری راه درمان این وضعیت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شکور اکبر نژاد رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در آغاز این نشست، خاطر نشان کرد: این شورا از آغاز کار به موضوع هبه ورود نکرده است و آنچه در این جلسه بررسی می‌شود، مربوط به آن دسته از همشهریانی است که وضع مالی آنها به هیچ وجه اجازه تسویه حساب با شهرداری را نمی دهد و بدون هبه خانه و زندگی آنها از هم خواهد پاشید.

فرج قلیزاده در مخالفت با بررسی لوایح هبه، گفت: کار ما در پرداخت هبه نامشروع است. صدها نفر در تبریز وجود دارند که استحقاق دریافت هبه را دارند اما چون با اعضای شورا و شهردار ارتباط ندارند از این تسهیلات بی بهره می مانند.

در ادامه شهرام دبیری با بیان اینکه لوایح موجود مواردی هستند که طرف مقابل هیچ وقت امکان تسویه حساب با شهرداری را نخواهد داشت، افزود: پیشنهاد می کنم با تفویض اختیار به شهردار، شورای شهر را از بررسی لوایح هبه خلاص کنیم.

غلامحسین مسعودی ریحان با اشاره به اینکه تا امروز به خوبی در برابر هبه مقاومت کرده بودیم، تصریح کرد: با ورود به بحث هبه سیل چنین درخواست هایی به شورای شهر سرازیر خواهد شد.

سونیا اندیش، نائب رییس شورا نیز با اشاره به آیین نامه ماده ۱۶ و ۱۷ لایحه بودجه اظهار داشت: در شهر ما صدها هزار نفر مبتلا به شرایط  مالی نامساعد هستند. هبه کردن از اموال شهرداری راه درمان این وضعیت نیست.

وی با بیان اینکه موسسات خیریه دقیقا برای رسیدگی به وضع چنین شهروندانی ایجاد شده است، گفت: پیشنهاد می کنم طبق آیین نامه همه کمک های مالی به حساب موسسات خیریه واریز شود.

محمد اشرف نیا در ادامه با تاکید بر اینکه بحث هایی که درباره لوایح هبه می شود، نیازمند توجه به این نکته است که شهروندان درگیر، عموما به دلیل ضوابط موجود در شهرداری گرفتار شده اند، افزود: این طور نیست که خود شهروندان راسا به سراغ شهرداری بیایند. باید با یک برنامه اساسی زمینه ساز و کارهایی را که موجب آزار شهروندان می شود از بین ببریم.

رییس شورای در پایان جلسه افزود: از سال آینده نگاه تدارکاتچی به شهرداری در اجرای برنامه های فرهنگی تغییر پیدا خواهد کرد .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.