به گزارش ایرنا، محمد مهدی حیدریان روز پنجشنبه در مراسم افتتاح نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در تبریز با بیان اینکه مرزهای سنتی در دنیای امروز معنا ندارد، گفت: دنیای امروز به معنای نهضت تولید محتوا و همگام با زبان فرهنگی روز حرکت کردن است.
وی با بیان اینکه این اقدامات امری بی سابقه در عرصه فرهنگ و هنر کشور بود، افزود: سال گذشته همچنین هنرمندان کشور در هر 2 روز یک جایزه بین المللی دریافت کردند.
وی ادامه داد: زمانی شعر و روایتگری و نظم عهده دار امور فرهنگی بود، اما در عصر حاضر این مسئولیت بر عهده تصویر و سینماست.
حیدریان گفت: خوشبختانه در عصر حاضر ما تصویرسازان بین المللی زیادی داریم که اینها پایه های تمدن فرهنگ بشری در عصر حاضر را برعهده دارند.
وی با تاکید بر ضرورت احساس مسوولیت در برابر هنرمندان و حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: در شهری صحبت می کنیم که توانایی فرهنگی و هنری آن بی نظیر است و امیدواریم تبریز پرچم دار حوزه فرهنگ و تصویر باشد.
رییس سازمان سینمایی و سعمی و بصری وزارت ارشاد با اشاره به سابقه فرهنگی غنی تبریز با داشتن سالن های متعدد سینما افزود: متاسفانه در چند سال گذشته تبریز از این سابقه فرهنگی قدری عقب ماند که امیدواریم با افتتاح سالن های سینما بازهم شاهد رونق فضای فرهنگی و هنری در این شهر باشیم.
وی افزود: امسال شاهد تغییر در جشنواره فجر بودیم و امیدواریم با کمک اهالی هنر تبریز در سال آینده شاهد جهش در این عرصه و تولید محتوای غنی و متفاوت باشیم.
وی ابراز امیدواری کرد: باید در رویداد تبریز 2018 جشنواره ای مشابه جشنواره فیلم فجر را در تبریز نیز برگزار کنیم.
به گزارش ایرنا، نخستین پردیس سینمایی شمالغرب کشور در مجتمع ستاره باران تبریز با 7 سالن مجزا در فضای 2 هزار متر مربعی با ظرفیت 700 صندلی مجهز به آخرین تکنولوژی روز به بهره برداری رسید.
در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و به منظور بهره مندی آحاد مردم از تولیدات سینمایی 10 باب سالن سینمایی در شهرهای تبریز، ملکان و عجبشیر به بهره برداری رسید.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.