معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از برخورد قانونی با 120 واحد آلاینده محیط زیست در سه ماهه آخر سال خبر داد.      به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسن عباس‌نژاد گفت:  با توجه به بروز پدیده وارونگی هوا در فصول سرد به ویژه سه ماهه آخر سال، طرح تشدید پایش‌های شبانه روزی صنایع در سطح استان با همکاری کارشناسان و همکاران یگان حفاظت محیط زیست استان به حجم 2000 نفر ساعت به اجرا در آمد .
وی مطرح کرد: در پایش‌های انجام شده با 120 واحد آلاینده خصوصاٌ منایع آلاینده هوا برخورد و اخطاریه صادر شد.
عباس‌نژاد گفت: همچنین با 20 واحد جمع آوری و بازیافت ضایعات غیر مجاز که با حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت بی‌رویه و دفع پساب صنعتی بدون تمهیدات زیست محیطی در شهرستان تبریز ایجاد آلودگی می‌کردند به سازمان آب منطقه‌ای استان معرفی و برای واحدهای مذکور پرونده قضایی تشکیل شد.    وی ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی هوا و آب و خاک نیز برای 14 واحد صنعتی و خدماتی پرونده قضایی تشکیل شده و در حال پیگیری قضایی از سوی اداره حقوقی است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان در‌باره نحوه استقرار قانونی صنایع، گفت: لازم است همه  واحدهای صنعتی و خدماتی ضمن اخذ مجوزهای استقرار زیست محیطی تمهیدات لازم برای کنترل منابع آلاینده حاصل از فرایند تولید خود ایجاد و از هرگونه ایجاد آلودگی زیست محیطی خودداری کنند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.