شاپور ارصلانی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با بیان اینکه ظرفیت ایجادی در ایام عید نوروز سال گذشته حدود 75 هزار نفر صندلی بود، افزود: این میزان افزایش با توجه به رویکرد گردشگری استان و تبریز 2018 در راستای انتقال مسافر از جاده به ریل انجام شده است.
وی با بیان اینکه این میزان ظرفیت در 15 قطار رفت و برگشت شهری، حومه ای و بین المللی ایجاد شده است، اظهارکرد: از این تعداد بیش از 95 هزار نفرصندلی در بخش بین شهری شامل قطارهای تبریز - مشهد، تبریز - تهران و تبریز - مراغه، 51 هزار نفر صندلی در بخش حومه ای و یک هزار و 500 نفر صندلی در بخش بین المللی در مسیر نخجوان - مشهد است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به راه اندازی مجدد قطار رایگان تبریز - جلفا از 20 اسفند امسال تا 20 فروردین سال آینده، یادآوری کرد: این قطار به مناسبت عید نوروز راه اندازی شده است و هر روز از ساعت 7.5 صبح از ایستگاه تبریز به سمت جلفا و ساعت 7 بعد از ظهر از جلفا به سمت تبریز حرکت می کند.
ارصلانی اعلام کرد: روزانه به طور میانگین640 نفر در مسیر رفت و همان تعداد در مسیر برگشت از طریق این قطار جابجا می شوند و این تعداد قابل افزایش تا 2 هزار نفر در مسیر رفت و برگشت است.
وی یادآوری کرد: در طرح قبلی جابجایی رایگان مسافران در مسیر تبریز - جلفا که از دهم آذر تا دهم بهمن اجرا شد در کل حدود 30 هزار نفر در این مسیر جابجا شدند.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به تشکیل ستاد نوروزی و آماده باش به صورت شبانه روز برای ارایه خدمات به مسافران به مرکزیت ایستگاه تبریز و زیر مجموعه ایستگاه های مراغه و جلفا، گفت: تجهیز ایستگاه ها برای پذیرش مسافران، ایجاد سفره های هفت سین در تمام ایستگاه ها و تشکیل ستاد استقبال از مسافران و پذیرایی از آنان از جمله اقدام های نوروزی این اداره کل است.
ارصلانی افزود: در آستانه سال جدید میدان راه آهن تبریز ساماندهی و برای ارایه خدمات به مسافران زیباسازی و ساختمان ایستگاه راه آهن این شهر به عنوان اثر تاریخی به شکل جدیدی نورپردازی شده است.
وی ساماندهی تاکسیرانی راه آهن، راه اندازی اینترنت رایگان در محوطه و ساختمان ایستگاه تبریز، ارایه خدمات کمک های اولیه پزشکی رایگان در ایستگاه تبریز و سایر ایستگاه ها و رسیدگی بیشتر به نظافت و وضعیت ظاهری قطارها از دیگر اقدام های این اداره کل در آستانه سال جدید است.
ارصلانی با اشاره به نوسازی ناوگان ریلی منطقه برای ارایه خدمات بهتر به مسافران نوروزی ادامه داد: در این راستا واگن های با عمر بیش از 30 سال از رده خارج شده است.
وی از برگزاری دوره های بازآموزی تشریفات پذیرایی، کلاس های آموزش زبان انگلیسی برای کارکنان خدماتی ایستگاه تبریز به مناسبت تبریز 2018 و توجیه بخش های مسافری راه آهن برای ارایه خدمات بهتر به مسافران خبرداد.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.