رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ ارائه خدمات مرتبط با صدور مجوزهای تغییر کاربری، تشخیص نوعیت و واگذاری زمین در سراسر کشور صرفاً از طریق سامانه الکترونیک ارائه می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علیرضا اورنگی در حاشیه سفر به آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم حمایت از کشاورزان و تسهیل شرایط برای تولیدکنندگان و بهره برداران بخش در سیاست گذاری‌ها، برنامه ریزی‌ها و انجام امور اجرایی حوزه مدیریت زمین، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۷ ارائه خدمات مرتبط با صدور مجوزهای تغییرکاربری، تشخیص نوعیت و واگذاری زمین در سراسر کشور صرفا از طریق سامانه الکترونیک ارائه می شود.
وی اظهار کرد: رضایت مندی مردم به ویژه کشاورزان، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات حوزه زمین، شفاف سازی فرایندها و سلامت اداری و جدیت در برخورد با متخلفان و سواستفاده کنندگان از عرصه های کشاورزی از رویکردهای اساسی سازمان امور اراضی در انجام وظایف و ماموریت ها است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به دستاوردهای مهم و قابل توجه مجموعه برنامه ها و اقدامات سازمان و مدیریت های استان در زمینه حفظ، ساماندهی و توسعه اراضی طی سال ۱۳۹۶ گفت: این روند باید درسال آتی با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد و در تدوین و اجرای بخشنامه ها و مقررات اولویت باید حمایت از بخش باشد و نباید از کشاورزان و تولیدکنندگان عرصه امنیت غذایی کشور غفلت کنیم.
وی افزود: رفع تداخلات اراضی متعلق به کشاورزان و اراضی ملی و حدنگاری و تهیه نقشه های تجمیعی اراضی طی سال ۹۶ به خوبی پیگیری شد که این روند با اولویت اجرای حلقه ها و گام های بعدی دو برنامه یعنی تثبیت حقوق کشاورزان و مالکان اراضی کشاورزی، صدور اسناد اراضی و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت از کلیدی ترین اولویت های کاری ما در سال ۹۷ خواهد بود.
اورنگی تاکید کرد: هم حفظ کاربری و هم قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی از جمله قوانین مترقی کشور در زمینه حفاظت منابع پایه و خاک کشاورزی و در راستای حمایت ار تولید و بخش کشاورزی است و اهرم های برخوردی و سلبی پیش بینی شده در این دو قانون در واقع سواستفاده کنندگان و سودجویان از اراضی کشاورزی را هدف قرار داده است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه اظهار داشت: طی سال های اخیر همواره رویکرد ما در تدوین و اصلاح مقررات و به ویژه بخشنامه های مرتبط با قوانین حوزه حفظ، ساماندهی و واگذاری اراضی، تسهیل شرایط برای کشاورزان و رفع موانع تولید بوده است.
اورنگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سازمان امور اراضی کشور طی سال‌های اخیر با اقدامات انجام شده از سازمان‌های پیشرو در توسعه دولت الکترونیک و اصلاح فرایندها و ایجاد سامانه های مبتنی بر فناوری اطلاعات برای ارائه خدمات مرتبط با اراضی به متقاضیان بوده است.
وی با اشاره به اثرات ارائه الکترونیک خدمات در شفافیت، سلامت، سرعت و دقت فرایندها، گفت: بر این اساس از ابتدای سال ۱۳۹۷ ارائه خدمات مرتبط با صدور مجوزهای تغییرکاربری، تشخیص نوعیت و واگذاری زمین در سراسر کشور صرفا از طریق سامانه الکترونیک ارائه می‌شود و لازم است در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها با آموزش نیروی انسانی و تجهیز امکانات شرایط برای اجرای این کار فراهم شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.