معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ضرورت درک مفاهیم و اندیشه‌های حکیم نظامی گنجوی تاکید کرد و گفت: امروزه در سایه‌ی پیشرفت علم ترجمه آثار در سراسر دنیا میسر است اما درک مفاهیم این آثار اهمیت دارد و باید در راستای درک اندیشه‌ها و آثار مشاهیر به طور جدی تلاش کرد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر در کنگره بین‌المللی نظامی گنجه‌ای اظهار کرد: بهره‌گیری از کلام نغز حافظ، سعدی، شهریار، پروین اعتصامی و... می‌تواند ما را در نشان دادن قدمت و اصالت سرزمین به دنیا کمک کند.
 
وی با اشاره به ویژگی‌های خاص اشعار نظامی گنجوی، خاطرنشان کرد: نظامی با آثار ارزشمند خود، قرن‌هاست که مایه‌ی مباهات ایران و ادبیان فارسی است و اگر شاعری باشد که بتواند این‌ گونه آثار گران‌سنگ خلق کند با هر مرام و زبانی باید گرامی‌داشته شود.
 
وی با بیان این‌که نظامی عارف بزرگی است که در مخزن‌الاسرار رمز آفریش انسان را بازگو می‌کند، یادآور شد: تقید وی به دین و مذهب او را از دیگران متمایز کرده و اگر چه به شاعری افسانه‌ساز و داستان‌پرداز شهره شده، اما عفت، پاکدامنی و تعالی او در اشعارش محرز است.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار با تاکید بر این‌که باید مشاهیری چون حکیم نظامی گنجوی را گرامی داشته و در آثارشان تدبر کنیم، افزود: در هیچکدام از آثار نظامی گنجوی کلامی خلاف ادب و عرف وجود ندارد.
 
وی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران کنگره بین‌المللی نظامی گنجوی و با تاکید بر گرامیداشت مشاهیر و مفاخر، اظهار کرد: برگزاری چنین کنگره‌های به منظور بزرگداشت مشاهیر و همچنین توجه به اتحاد و وحدت ملی و فراملی بسیار حائز اهمیت است.
 
شهرتی‎فر متذکر شد: این کنگره‌ها باید بستری برای نشر اندیشه‌های اندیشمندان که در محدوده مرزهای جعرافیایی، سیاسی و... نمی‌گنجند، باشد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.