سردار محسن حسن خانی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: در همین زمینه نیز دو کارگاه مواد پیش ساز مواد محترقه در استان شناسایی و منهدم شد.
وی با اشاره به اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، اظهارکرد: در چهارشنبه آخر سال پلیس در کنار مردم است ولی با مخلان نظم و امنیت برخورد شدید و جدی دارد.
سردار حسن خانی ادامه داد: مواد محترقه استاندارد وجود ندارد و بیشتر آنها به دلیل اینکه به صورت قاچاق وارد کشور می شوند دارای استاندارد نیستند.
وی گفت: برچسب هایی که بر روی مواد محترقه به عنوان علامت استاندار زده شده تقلبی است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه ایجاد مزاحمت، خط قرمز پلیس است، افزود: اگر فردی اقدام به مزاحمت کند پلیس به شدت با وی برخورد می کند.
وی اضافه کرد: خودرویی که اقدام به حمل مواد محترقه کند توقیف و راننده به دستگاه قضایی معرفی می شود و براساس هماهنگی ها تا پایان تعطیلات عید نوروز در بازداشت خواهد ماند.
سردار حسن خانی خاطرنشان کرد: هر مکانی که مواد محترقه به فروش برسد پلمپ و فروشنده به مراجع قضایی معرفی می شود.
وی همچنین با اشاره به افزایش حضور و تردد مردم در سطح شهر در ایام پایانی سال، گفت: به این منظور پلیس هم در مقابل اماکن، مراکز خرید و میدان های مختلف با گشت زنی های خودرویی و پیاده حضور فعال دارد.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی اظهارکرد: امسال نیز همچون سال های گذشته تمهیدات ویژه ای برای روزهای پایان سال اندیشیده شده است.
وی تاکید کرد: نیروهای انتظامی در راستای پیشگیری از جرایم به خصوص پیشگیری از سرقت، در مراکز پرتردد استقرار یافته اند.
سردار حسن خانی ادامه داد: گشت های آگاهی به صورت آشکار و پنهان در نقاط مختلف شهر مستقر و در حال گشت زنی هستند.
وی خاطرنشان کرد: این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که تمهیدات ویژه اتخاذ شده تا با آرامش و امنیت کامل به امور خود بپردازند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی با بیان اینکه پلیس به صورت شبانه روز با تلفن 110 در خدمت مردم است، گفت: اگر مردم با مورد مشکوک مواجه شدند مراتب را به طور سریع اطلاع زسانی کنند تا پلیس به موقع در محل حاضر شود.
وی در خصوص سرقت از منازل اظهار کرد: شهروندان به توصیه های پلیسی که از رسانه های مختلف اطلاع رسانی می شود توجه کنند و از نگهداری اشیای قیمتی از جمله طلا و پول نقد زیاد در منزل خودداری کنند.
سردار حسن خانی از شهروندان خواست تا حد ممکن از همراه داشتن پول نقد و اشیای قیمتی، اسناد و مدارک با ارزش و غیرضروری به هنگام حضور در اماکن عمومی خودداری و بیشتر از کارت های بانکی در خریدها استفاده کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه سال 97 گفت: تمامی نیروهای پلیس در آماده باش کامل به سر می برند.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: در تعطیلات نوروز اسباب کشی بدون مجوز پلیس امکان پذیر نیست و طرح های پاکسازی معتادان و سارقان سابقه دار در هفته آینده اجرا می شود.
وی اظهارکرد: با هماهنگی دستگاه قضایی سارقان و معتادان دستگیر شده تا پایان نوروز در بازداشت به سر خواهند برد و به سارقان سابقه دار محبوس در زندان مرخصی داده نخواهد شد.
سردار حسن خانی اعلام کرد: در سال جاری 5 هزار و 500 سارق دستگیر و 13 هزار معتاد دستگیر و به کمپ ترک اعتیاد معرفی شدند.
وی در خصوص جرایم مالی نیز گفت: در حوزه قاچاق کالا یک هزار و 650 پرونده قاچاق به ارزش ریالی بیش از 800 میلیارد ریال تشکیل شده است.
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی ادامه داد: 350 پرونده نیز در حوزه سایر جرایم اقتصادی از جمله زمین خواری، اختلاس و ارتشا با ارزش ریالی 2 هزار و 190 میلیارد ریال تشکیل شده است.
/3071/6120
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.