رحیم شهرتی فر روز پنجشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی تبریز در گفت و گو با ایرنا با تقدیر از طرح ابتکاری 'کتابخانه گردی' به منظور حضور بیشتر علاقه مندان در کتابخانه ها اظهار کرد: امکان بسیار بزرگی برای علاقمندان به حوزه تحقیق و پژوهش در این کتابخانه فراهم شده است.
وی با بیان اینکه نمی توان برای این مجموعه ارزش گذاری کرد، افزود: کتاب های مرجع و مخزن باز بسیار بزرگ، از جمله مزیت های کتابخانه مرکزی تبریز است که ذوق و شوق هر فردی را برای مطالعه برمی انگیزد.
وی با اشاره به تاسیس و افتتاح کتابخانه های جدید در آذربایجان شرقی گفت: سه کتابخانه به زودی در استان افتتاح می شود که با اضافه شدن این مجموعه های فرهنگی، امیدواریم سرانه مطالعه نیز افزایش یابد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین بخش نابینایان کتابخانه مرکزی را گنجینه ای گران قیمت و به حق ضروری برای این مجموعه توصیف کرد و گفت: جامعه روشندلان درخواست کتابخانه اختصاصی برای خود داشتند که با هماهنگی شورای شهر و شهرداری یکی از کتابخانه های شهر برای این امر اختصاص داده می شود.
شهرتی فر نقش فرهیختگان و بویژه آموزش و پرورش را در اعتلای فرهنگ کتابخوانی و افزایش میزان مطالعه بسیار موثر دانست و افزود: رسانه ها، دانشگاه ها و سازمان های مردم نهادی که حوزه فعالیت شان توسعه امر فرهنگی است باید در این زمینه بیشتر اهتمام ورزند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی، 23 کتابخانه استان میزبان علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در طرح کتابخانه گردی است.
شهرام خدایی با اشاره به 17 اسفند ماه سالروز تأسیس نهاد کتابخانه های عمومی گفت: طرح کتابخانه‌ گردی امسال برای اولین بار در استان اجرا می شود.
وی با اشاره به تعداد کتابخانه های مشارکت کننده استان در این طرح گفت: کتابخانه های مرکزی، علامه امینی و رشدیه در تبریز، پیامبر اعظم اسکو، شیخ شهاب الدین اهر، الزهرا آذرشهر، شهید داننده بستان آباد، شهید مدرس بناب میزبان شامل این طرح هستند.
خدایی ادامه داد: همچنین کتابخانه های میرزا طاهر خوشنویس جلفا، یادگار امام (ره) چاراویماق، خاقانی خداآفرین، شیخ ولی الله اشراقی سراب، گلشن راز شبستر، شهید رجایی عجب شیر، حکیم نباتی کلیبر، اوحدی مراغه ای در مراغه، پارک شهر مرند، شهید باکری ملکان، پیامبر رحمت میانه، امیرالمؤمنین ورزقان، آیت الله خامنه ای هریس، آیت الله انتظاری هشترود و هوراند نیز در این طرح میزبان علاقه مندان است.
وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی یکی از موضوعات مورد توجه دست اندرکاران این طرح فرهنگی است، اظهار کرد: کارکردی که در یک سال گذشته برای کتابخانه ها تعریف شده ،کمک به کاهش آسیب های اجتماعی است.
خدایی خاطرنشان کرد: به همین دلیل طیف متنوعی از فعالیت های آگاهی بخش برای مواجهه با آسیب های اجتماعی برای کتابخانه طراحی شده که این امر مراجعان به کتابخانه را افزایش می دهد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: در این روز برای همه افرادی که علاقه مند به عضویت در کتابخانه ها هستند، کارت عضویت رایگان کتابخانه صادر می شود.
خدایی با بیان اینکه طرح کتابخانه گردی موجب افزایش مخاطبان کتابخانه ها می شود، افزود: با اجرای طرح کتابخانه گردی، افرادی که به خاطر کارهای روزمره فرصتی برای توجه به کتاب و کتابخوانی ندارند، می توانند با کتابخانه مانوس شوند.
3077/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.