به گزارش ایرنا، اکبر فتحی روز دوشنبه در نشست مشترک کارگروه تخصصی خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی و ستاد بیمه کشاورزی استان گفت: این تسهیلات با کارمزد 10 درصد و بازپرداخت 10 ساله به کشاورزان 17 شهر استان که امسال دچار خسارت سیل شده اند، پرداخت می‌شود.
وی اعلام کرد: امسال برای جبران خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی بیش از 800 میلیارد ریال اختصاص یافته بود که تاکنون 60 درصد آن به مبلغ حدود 500 میلیارد ریال به سیل زدگان پرداخت شده است.
فتحی با اشاره به خسارات وارده در حوزه طیور استان به علت شیوع بیماری‌های پرندگان بویژه آنفلوانزای حاد پردندگان، از تولید کنندگان طیور خواست نسبت به بیمه تولیدات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم با اعلام اینکه از ابتدای فصل پائیز تاکنون نزدیک 2 میلیون قطعه مرغ تخم گذار و گوشتی در استان به علت بیماری آنفلوانزای حاد پردندگان تلف و موجب کاهش 30 درصدی تولید تخم مرغ در استان شده است، گفت: با این حال بیماری پرندگان کنترل و تخم مرغ مصرفی استان به موقع تامین شده است.
امیرحسین بهداد افزود: هم اکنون نوع جدید بیماری آنفلوانزای حاد پردندگان با نام N6 و H5 از شمال کشور وارد ایران شده است و سازمان دامپزشکی با جدیت و تشدید اقدامات کنترلی خود درصدد جلوگیری از شیوع آن است با این حال مرغداران باید نکات ایمنی، قرنطینه‌ای و بهداشتی را در واحد‌ها خود تشدید کنند.
عطاالله هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی استان هم با تاکید بر توجه جدی مسئولان به بیمه به موقع گندم و جو گفت: در سال‌های گذشته، زمان بیمه این محصولات از زمان کاشت تا مرداد ماه هر سال بود، اما امسال این زمان در اقدامی غیرکارشناسانه یک ماه کمتر و باعث اعتراض و نارضایتی کشاورزان شده است .
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.