گفتمان دینی با موضوع شبهات مطرح شده در اصل دین در دانشگاه بناب برگزار شد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام مسلم عباسیان استاد حوزه و دانشگاه  در این جلسه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره نفوذ فرهنگی و اجتماعی دشمنان اسلام اظهارکرد: باید از ظرفیت گفتمان‌های دینی در سطح دانشگاه ها در راستای پاسخ به شبهات و سوالات نسل جوان و مسدود کردن راههای نفوذ دشمن استفاده کرد. 
وی افزود: از بهترین راه‌های سست کردن عقاید و سرمایه های اصلی ما، ایجاد شبهه و رواج خرافات می باشدکه توسط معاندین طراحی و توسط افراد کم سواد، ساده و سست ایمان اجرا و گسترش پیدا می‌کند. 
عباسیان، تقویت باورهای دینی را مهم‌ترین اقدام در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: شبهات در اصل دین دامنه وسیعی دارد اعم از فکری، علمی، دینی، اعتقادی و اجتماعی، اما بحث شبهات اعتقادی از تفسیرهای ناموزون سرچشمه می‌گیرد و ما دین را یک جور معنا می‌کنیم درصورتی که حقیقت چیز دیگری است . 
وی تحرکات تند وهابیون را مغایر با اصل دین اسلام دانست و افزود: این گونه تحرکات موجب پدید آمدن شبهات اعتقادی به ویژه در بین نسل جوان جامعه می شود و آنان باید در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان هوشیار باشند . 
دبیر ستاد وحدت حوزه و دانشگاه شهرستان بناب از ادامه  برگزاری گفتمان دینی در طول سال97 خبرداد و افزود: گفتمان دینی در سال جدید با موضوعات آسیب‌های فضای مجازی، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، جنگ نرم، مهارت‌های زندگی و... برگزار می شود. 
به گزارش ایسنا، گفتمان دینی با همکاری اداره تبلیغات اسلامی و امور فرهنگی و نهاد رهبری در دانشگاه بناب برگزار شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.