ایرج شهین باهر روز یکشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز، از کاهش 12 درصدی هزینه‌ها در سال 97 برای شهرداری نیز خبر داد و اعلام کرد: هدف اصلی ما جلوگیری از ریخت ‌و ‌پاش‌ها است.
وی ، بزرگترین مشکل تبریز را حاشیه نشینی دانست و افزود: با توجه به شرایط زلزله ‌خیزی شهر، در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه‌خاطر شهرداری توانمندسازی بافت حاشیه‌ ای شهر است.
شهین‌باهر ادامه داد: شهرداری پیمانکار خوبی نیست اما می‌ تواند با نظارت و مساعدت در توانمندسازی بافت حاشیه ‌ای عملکرد خوبی داشته باشد.
وی گفت: نهایت تلاش ما این است که در تقویت بافت ناکارآمد شهر از پتانسیل های داخل استانی و یا الگوهای موفق خارجی استفاده کنیم و اگر بتوانیم قدم خوبی در این زمینه برداریم که قطعاً نتیجه مفید و موثری برای آینده شهر خواهد داشت.
شهین باهر با بیان اینکه در بحث آسفالت معابر، بارندگی و شرایط جوی اجازه اقدامات اساسی نمی دهد، اظهار کرد: هم اکنون آسفالت ریزی به صورت شبانه در برخی مسیرها و معابر اولویت‌دار ادامه دارد و در صورت مساعد بودن هوا، در وسعت بیشتری این کار تداوم خواهد داشت.
وی با بیان اینکه خرید آسفالت توسط شهرداری ممنوع شده است، یادآور شد: تمام آسفالت های مورد نیاز از کارخانه های تبریز تامین می شود.
به گزارش ایرنا، در ادامه این نشست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر با بیان اینکه این شورا دچار مساله روزمر گی شده‌ است، از غفلت شورا نسبت به حاشیه ‌نشینی ابراز گلایه کرد و گفت: تاکنون تنها تعداد 171 واحد مسکونی حاشیه نشین محله خلیل آباد احداث شده که متاسفانه نارضایتی 100 درصدی در آنها قابل لمس است، زیرا به بدترین کیفیت احداث شده‌ اند و برخی خانواده‌ها بالای 200 میلیون ریال بدهی دارند.
فریدون بابائی با اشاره به قول شهردار تبریز جهت جراحی عظیم در بافت حاشیه‌ ای، افزود: از امام جمعه تبریز، استانداری و نمایندگان مجلس می‌ خواهیم به این قضیه ورود پیدا کنند زیرا شرکت خارجی که در تهران در حال کار است، پیش‌بینی ساخت افزون بر 50 هزار واحد مسکونی را داده است.
وی ادامه داد: مردم حاشیه ای تبریز در بدترین شرایط زندگی می ‌کنند و خانه‌هایشان بر سرشان خراب می‌شود و درخواست دارم با محوریت شورای شهر حداقل کلید احداث 20 ‌هزار واحد مسکونی در مناطق حاشیه نشین زده شود.
یکی دیگر از اعضای شورای شهر تبریز با اشاره به ضرورت اجرای دولت الکترونیک در مجموعه شهرداری گفت: تعداد120 دفتر پیشخوان در تبریز وجود دارد که تنها 32 مورد از آنها می‌ تواند به شهرداری خدمات‌ رسانی کند که متاسفانه در آنه نیز بداخلاقی‌هایی نیز انجام می شود.
محمد محمدزاده افزود: برای حل مشکلات مردم باید اعضای شورا و مجلس جلساتی داشته باشند زیرا حل بسیاری از مشکلات خارج از اختیارات شوارها بوده و نیاز است که در مجلس مطرح شود .
وی با بیان اینکه جمع‌آوری بنر شهدا از سطح شهر کار اشتباهی بود که اصلاح شد، گفت: برخی مدیران سابق نباید مدام بر روی این مساله مانور دهند زیرا این اشتباه اصلاح شد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.