حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در دیدار با امدادگران کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی به مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد با بیان اینکه خدمت به محرومان بزرگ‌ترین عبادت است، افزود: خوشبختانه مدیران خادم و علاقه‌مند به خدمت به محرومان در رأس کمیته امداد قرار دارند.
وی با تأکید به اینکه خدمت به فقرا پاداش و اجر فراوانی دارد، اظهار کرد: خدمت به فقرا نباید همراه با منت باشد و این وظیفه ما است که خدمت گذار فقرا باشیم و خود را در غم و شادی‌های آنان شریک بدانیم.
حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه طبقات محروم جامعه در مواقع حساس و مورد نیاز امتحان خود را نسبت به انقلاب و اسلام پس داده‌اند، خاطرنشان کرد: همین طبقات محروم بودند که در دوران دفاع مقدس در راه دفاع از اسلام و آرمان های انقلاب از جان و مال خود گذشتند.
وی بابیان اینکه مبادا در خدمت به فقرا خسته و ناراحت شویم بلکه باید به این خدمت افتخار کنیم، یادآور شد: همان ‌طور که امام راحل فرمودند یک موی سر این کوخ‌نشینان به همه کاخ‌نشینان برتری دارد، بنابر این نباید در خدمت به نیازمندان احساس ناراحتی کنیم.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه امیدواریم روزی برسد که فقیری در جامعه نباشد، افزود: محرومیت‌ زدایی از جامعه یک شعار سیاسی نیست بلکه راه و روش ماست و به آن عقیده داریم.
حجت‌الاسلام آل هاشم تأکید کرد: خاصیت حکومت مردمی این است که توان فهم محرومیت‌ها را داشته باشد و تلاش و همت مسئولان نظام هم این است که در جامعه فقر و محرومیت نباشد.
امام‌ جمعه تبریز با اشاره به اینکه کمیته امداد یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است، عنوان کرد: کمیته امداد مرکز خدمت‌ رسانی برای محرومان و پابرهنگان است و مسئولان باید با تمام توان از این نهاد حمایت کنند.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به برگزاری مراسم جشن خودکفایی چهار هزار و 200 مددجوی این نهاد، گفت: هدف کمیته امداد ترویج فرهنگ کار به ‌جای تن پروی و پرداخت وام قرض‌الحسنه به‌ جای کمک‌های بلاعوض به مددجویان تحت حمایت است.
محمد کلامی با تأکید بر اینکه امسال به‌ طور متوسط هر روز دو مسکن برای مددجویان نیازمند این نهاد احداث‌ شده است، افزود: امسال حدود 16 هزار مسکن مددجویی بهسازی شده است.
کلامی بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج در بین مددجویان تأکید کرد و گفت: امسال سه هزار و 900 نفر از نوعروسان جهیزیه دریافت کرده‌اند و امیدواریم با کمک خیران تا پایان سال مددجوی پشت نوبت نداشته باشیم.
مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه حمایت از فقرا وظیفه دینی ماست، اظهار کرد: فقر زدایی از جامعه و ارتقای شاخص‌های اقتصادی نیازمندان باید به‌ صورت هدفمند و علمی باشد.
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.