ناظر گمرکات آذربایجان‌ شرقی از صادرات بیش از یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون تومان کالا از گمرکات آذربایجان‌ شرقی خبرداد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، علی اصغر عباس زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار ۱۱ ماهه صادرات از گمرکات آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: یک میلیون و 383 هزار و 773 تن کالا به ارزش  یک میلیارد و 110 میلیون و998هزار و 694 دلار  در مدت 11 ماهه سالجاری از گمرکات استان صادر شده است که از لحاظ ارزش دلاری  21 درصد و از حیث وزن 30 درصد افزایش نشان می دهد.
وی افزود: عمده گروه کالاهای صادره شامل مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، میوه های خوراکی پوست و مرکبات ، سوخت های معدنی روغن های معدنی و محصولات حاصل از تقطیر آنها، فرآورده های غلات آرد نشاسته ، قند و شکر و شیرینی، راکتورهای هسته ای دیگ  بخار و آبگرم ماشین آلات، کاکائو و فرآورده های آن ،  شیشه و مصنوعات شیشه ای ، چدن آهن و فولاد ، مصنوعات از چدن آهن یا فولاد بوده است.
ناظر گمرکات استان عنوان کرد:  این محصولات به 101 کشور دنیا صادر شده که عمده مقاصد کالاهای صادراتی از گمرکات استان به ترتیب به کشورهای  عراق ،ترکیه ، افغانستان، آذربایجان، پاکستان ، ارمنستان ، گرجستان،  ایتالیا ،  چین و فدراسیون روسیه بوده است. در میان کشورهای عمده مقاصد صادراتی به ترتیب کشور عراق قریب به 315  میلیون دلار و ترکیه با 305 میلیون دلار می باشد.   وی بیان کرد: در این مدت تشریفات گمرکی 447 هزار و 552 تن کالای وارداتی به ارزش961 میلیون و930 هزار و157دلار از طریق گمرکات استان انجام شده است که از لحاظ وزن 8 درصد  و از حیث ارزش دلاری  10 درصد کاهش نشان می دهد. 
وی با اشاره به عمده کالاهای وارده به گمرکات استان، گفت: کالاهای صادره، شامل ماشین آلات و وسایل مکانیکی اجزاء و قطعات آنها ، چوب و اشیاء چوبی و زغال چوب ، توتون و تنباکو ، کاغذ و مقوا و اشیای ساخته شده از خمیر کاغذ  از کاغذ یا مقوا، ماشین آلات و دستگاههای برقی ،گوشت و احشای خوراکی ، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد ، فرآورده های خوراکی گوناگون و الیاف سنتتیک یا مصنوعی غیر یکسره بوده که از 89کشور مختلف دنیا و بطور عمده ازکشورهای ترکیه ،آلمان ، چین، امارات متحده عربی، ایتالیا ، گرجستان، ارمنستان،  ژاپن ، سوئد و جمهوری کره از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.