رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار و آبروی دانشگاه از هر چیزی مهمتر است، محتوای پایان‌نامه‌ها باید ارتقا یافته و تلاش در راستای ارائه پایان نامه‌های با کیفیت تقاضا محور و ماموریت محور از طرف استادان در اولویت قرارگیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  عزیز جوانپور در نشست صمیمی با کارکنان حوزه پژوهش به بیان دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداخت و اظهار کرد: پژوهش یکی از شاخص‌های اصلی توسعه و پیشرفت محسوب می‌شود. موفقیت در تمام فعالیت‌های مربوط به توسعه صنایع، کشاورزی، خدمات به گونه‌ای به گسترش فعالیت‌های پژوهشی بستگی دارد.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق و ضوابط دانشگاه در ارائه و نگارش پایان نامه‌ها از سوی استادان و دانشجویان افزود: درصورت مشاهده تخلفات انضباطی در امر پایان نامه‌ها با افراد متخلف برخورد انضباطی خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: گروه‌های آموزشی موظف به برطرف کردن مشکلات دانشجویان در انتخاب استاد راهنما هستند و انتخاب داور برای پایان‌نامه‌ها باید به صورت متوازن و صحیح صورت گیرد و جلسات دفاع باید درشان دانشگاه باشد و از برگزاری جلسات دفاعیه غیرمتعارف جلوگیری شود.
جوانپور با توجه به اهمیت و ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه، افزود: رسیدن به‌ توسعه‌ حقیقی‌ و پایدار، نیازمند یک تعامل‌ تعریف شده بین دو‌ نهاد علمی و فنی‌ است‌ که‌ در قالب‌ دانشگاه و صنعت‌ شکل‌ می‌گیرد و ارتباط بین دانشگاه و صنعت ضروری است.   معاون پژوهش و فناوری واحد تبریز نیز گزارشی درباره وضعیت موجود حوزه پژوهش و فناوری ارائه و برنامه‌های پیش رو و سیاست‌های آتی این حوزه را بیان کرد.
رسولی سقای با بیان اهمیت گام برداشتن دانشگاه به سمت نوآوری و کارآفرینی گفت: حرکت دانشگاه می بایست به سمت کارآفرین شدن و تمایل به تجاری‌سازی، نتایج دانش فنی و توسعه اقتصاد دانش بنیان است.
وی با توجه به اهمیت مراکز تحقیقاتی، هسته‌های پژوهشی و پژوهشکده‌ها گفت: مرکز تحقیقات بیوفوتونیک، مرکز تحقیقات مدیریت توسعه پایدار حوضه آبریز دریاچه ارومیه و پژوهشکده علوم انسانی امام محمدباقر (ع) در واحد تبریز در حال راه اندازی است و ارتقای وضعیت وبومتری دانشگاه، برقراری ارتباط مابین گروه‌های آموزشی با صاحبان صنایع و انجمن‌های مربوطه از دیگر اولویت‌های حوزه پژوهش و فناوری است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.