نماینده مردم مشگین شهر  معتقد است که تفکر پوپولیستی باعث شده تا صنایع کشور در این شرایط بحرانی قرار بگیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ولی ملکی در همایش ماشین سازان و قطعه سازان خودروی تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: در جهان سالانه ۹۵ میلیون دستگاه خودرو تولید می شود و گردش مالی صنعت خودروسازی سه هزار میلیارد دلار است، همچنین سهم خودروسازی جهانی در رشد اقتصادی ۳.۷ درصد است.
وی با بیان این‌که فرهنگ صنعتی شدن یک اصل است، گفت: از سال ۱۳۵۴ در راستای صنعتی شدن گام برداشتیم، اما  جنگ تحمیلی و تحریم ها صنعت کشور را تحت تاثیر قرار داد.
نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به بحث آرندی و تحقیق و توسعه، عنوان کرد: چهار درصد درآمد های اروپایی در آرندی و تحقیق و توسعه هزینه می‌شود.
وی با اشاره به این‌که یک پنجم اقتصاد صنعتی مربوط به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی است، خاطرنشان کرد:  حدود۸۰۰ هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند.
این نماینده مجلس تصریح کرد: باتوجه به این‌که این صنعت لوکوموتیو سایر صنایع است، توجه به آن باید در اولویت قرار گیرد تا بتوان شاهد  افزایش اشتغال و توسعه صنعت باشیم.
ملکی با بیان این‌که از صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی حمایت‌های قابل توجهی انجام نشده است، خاطرنشان کرد:  برای رشد این صنعت باید بخشی از واحدهایی که توسط دولت اداره می‌شود؛ به بخش خصوصی واگذار شود.
«مجید خدابخش» - استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: نوسازی ناوگان حمل ونقل جاده‌ای کشور فرصت طلایی برای قطعه سازان است.
وی افزود: بنده حاضر هستم هر هفته در کنار این صنعتگران بوده و برای حل مشکلات آن‌ها به واحد‌های خودروسازی و قطعه‌سازی بروم. بخشی از مشکلات  واحد‌ها را می‌توان  با  اختیارات استانی اعم از نوسازی ناوگان حمل و نقل، مرتفع کرده و بخش دیگری را باید در تهران پیگیری کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که سال آینده تبریز باید قطب سوم خودروسازی کشور باشد، تصریح کرد: امید است شاهد تحقق این بند از برنامه سند و تدبیر و توسعه استان باشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.