شهردار تبریز، با تاکید بر این‌که آسایش و آرامش عمومی شهر، ارتباط تنگانگ با بحث عدالت شهری دارد، گفت: بخش مهمی از عدالت شهری، در گرو درآمدهای پایدار شهرداری‌هاست.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین‌باهر در حاشیه نشست کلانشهرهای کشور در اصفهان، با بیان این مطلب اظهار کرد: شهرداری‌ها در صف اول خدمت‌رسانی قرار گرفته‌اند و باید از زمینه‌های قانونی و ابزار لازم برای خدمت به شهروندان، برخوردار باشند.
وی ادامه داد: دولت و شهرداری‌ها، با مجموعه‌ای از ارتباطات و پشتیبانی‌های مشترک، در خدمت مردم هستند و از این حیث، رضایت مردم از دولت، همان رضایت از شهرداری هاست.
شهردار تبریز با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در مورد عدالت و توسعه، اظهار کرد: مباحث قانونی، باید طوری تنظیم و هدایت شود که خروجی برنامه‌ها، عدالت، توسعه و رفاه عمومی باشد.
وی به نقش درآمدهای پایدار در توسعه و عدالت شهری، اشاره و خاطرنشان کرد: تنگناهای اقتصادی و ضعف قوانین حوزه شهرداری، از جمله دلایل ریشه‌ای است که باعث شده عدالت شهری، تحقق واقعی در شهرها نداشته باشد.
شهین‌باهر تصریح کرد: انتظار داریم مجلس و دولت، به خصوص در موضوع درآمدهای پایه‌ای، حامی شهرداری باشند و اجازه ندهند این درآمدها، محدود شوند. شهردار تبریز اضافه کرد: نادیده‌گرفتن درآمدهای قانونی شهرداری‌ها، قطعاً زمینه‌ساز توزیع نامتوازن امکانات و  نقصان در بحث عدالت شهری است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.