به گزارش ایرنا، در این جشنواره که پس از چهار سال تعطیلی برگزار شد، تعداد 340 اثر از 154 شاعر استان در بخش های مختلف و شامل اشعار ترکی و فارسی به دبیرخانه ارسال شده بود که در نهایت 14 اثر به عنوان آثار برگزیده از سوی هیات داوران حائز رتبه شده و از آنها با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
در بخش شعر ترکی، عارف ساسانی با شعر ' دمشق' رتبه اول، جلیل علیجانپور با شعر ' گیلی لی' رتعه دوم و محمد هوشمند با شعر ' مسیر انقلاب ' خائز رتبه سوم شدند.
در بخش شعر کودک، آرمین بهرام با شعر ' بوی بهشت ' و مریم قلی زاده با شعر ' شبیه موج رود ' رتبه های اول و دوم را کسب کردند.
در بخش شعر نوجوان، مبین دعایی با شعر ' مهیمان زینب (س) و معصومه باقری با شعر ' احساس دلم ' رتبه های اول و دوم را کسب کرده و مهرآسا پروینی با شعر ' شهید گمنام' شایسته تقدیر شناخته شد.
در بخش شعر فارسی نیز مهدی مهدوی با شعر ' پرواز ' ، احمد استوار با شعر ' زخم های بی قرار ' و مرتضی طوسی با شعر ' وداع آخرین' رتبه های اول تا سوم را کسب کرده و آثار ابراهیم قبله آرباطان، حسن زرنقی و محمد شکری فرد شایسته تقدیر شناخته شدند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع در این مراسم با تاکید بر اثرگذاری موضوع های مختلف در قالب شعر در جامعه، گفت: دفاع مقدس از جمله دوره های پرافتخار ایران است که موضوع های بسیار مهم و عدیده ای را به شعرا و ادبا تزریق کرده و می توان از آن برای تربیت نسل جدید همسو با آرمان های اسلام و انقلاب بهره جست.
سردار عزت الله جعفری افزود: شاعران پایداری و دفاع مقدس به بهترین شکل ممکن می توانند روح بازدارندگی را تجلی دهند و به دوران هشت سال دفاع مقدس ارج نهند که این حرکت می تواند آینده ایران اسلامی را تضمین کند.
وی از دفاع مقدس به عنوان برگ زرین تاریخ ایران یاد کرد که در آن با رشادت و فداکاری های بی پایان ملت، ذره ای از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد و ملت سرافراز این آب و خاک در طول تاریخ طعم شیرین این دوران را خواهد چشید.
جعفری، شجاعت رزمندگان در مناطق عملیاتی، حماسه های ماندگار آزادگان در اردوگاه های رژیم بعثی، قهرمانی آحاد ملت در پشتیبانی از رزمندگان، نقش ولایت و رهبری در پیشبرد جریان انقلاب، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را از جمله مضامینی بیان کرد که می تواند توسط شعرای پایداری مورد توجه قرار بگیرد.
/3071/3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.