به گزارش ایرنا، جلیل اسلامی روز چهارشنبه در همایش روز امور تربیتی در تالار شهید بهشتی مراغه افزود: بازنگری در اندیشه های تربیتی و فرهنگی و تبدیل آن به برنامه های جامع و عملی در سطح جامعه، مصداقی کاربردی برای پرورش نسل آینده ساز این کشور است.
وی ادامه داد: توجه به مسائل تربیتی و اجتماعی دانش آموزان در مدارس نیازمند احساس مسئولیت همه مدیران، معلمان و مربیان بوده و تحقق این امر زمینه ساز رشد فرهنگی و حتی علمی نسل نوجوان و جوان جامعه را فراهم خواهد آورد.
وی اضافه کرد: اگر چنین حساسیت و احساس مسئولیتی در تربیت اسلامی، فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان نباشد، اهداف بزرگ امور تربیتی در جامعه و مدارس محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش پرورشی و تربیتی دانش آموزان مدارس این شهرستان گفت: در سایه همکاری و همراهی دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، گام های موثری در زمینه آسیب زدایی از محیط مدارس و خانواده ها برداشته شده است.
وی افزود: در سال جاری نیز در راستای توجه به برنامه های نشاط آفرین برای دانش آموزان و فرهنگیان، آموزش و پرورش این شهرستان در فعالیت های تابستانی رتبه دوم استانی و در زمینه رفاه فرهنگیان و معلمان رتبه سوم استانی را در سال جاری کسب کرده است.
رئیس دانشکده علوم قرآنی مراغه نیز در این همایش با اشاره به نقش مسئولیت پذیری در جامعه گفت: این امر باید در بین دانش آموزان نیز به عنوان نسل آینده ساز جامعه تبیین و ترویج شود.
حجت الاسلام حمید محمدی راد افزود: اگر دست اندرکاران تربیتی در تحقق اهداف خود موفق باشند، قفل های موجود فرهنگی و اجتماعی در جامعه به سهولت گشوده خواهد شد.
به گزاش ایرنا در این همایش، نمایشگاه آثار منتخب دانش آموزان مدارس این شهرستان گشایش یافت.
هم اکنون بیش از 46 هزار دانش آموز و سه هزار کادر فرهنگی در 550 مدرسه دولتی و غیر دولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.