فرماندار شهرستان اهر گفت: سهم شهرستان اهر از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، زاهد محمودی در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر بر لزوم جذب تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تأکید کرد و گفت: سهم شهرستان اهر از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده که از طریق استان تخصیص یافته است.

وی افزود: از کل تسهیلات، ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در اختیار شهرستان و مابقی در اختیار استان است. فرماندار اهر اضافه کرد: نوع پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در قالب خویش فرمایی و کارفرمایی تفکیک شده است که در واقع ۱۰ درصد تسهیلات به صورت خویش فرمایی و ۹۰ درصد نیز به صورت کارفرمایی پرداخت خواهد شد. محمودی در ادامه با اشاره به اینکه سختگیری بانک ها در پرداخت تسهیلات اشتغال زا منجر به نارضایتی های می شود، اظهار داشت: هر چند شاید سختگیری بانک ها تنها مربوط به شهرستان اهر نباشد ولی بانک هایی نیز هستند که در پرداخت تسهیلات امور را تسهیل می کنند. فرماندار شهرستان اهر گفت: با این رویه که بانک ها پیش می روند نه تنها توصیه‌های مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در امر اشتغال و تولید عملی نمی‌شود بلکه مشکلات جامعه هم بیشتر می‌شود. رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان اهر ادامه داد: قوانین و مقررات این امکان را نمی دهد که جوان بیکاری را در دستگاه های دولتی استخدام کنیم ولی می توانیم حداقل بستر و شرایط لازم جهت اشتغال زایی کارآفرینان و سرمایه گذاران را فراهم کنیم. محمودی بابیان اینکه همه نشست ها و جلسات در راستای آن است که موانع تولید و اشتغال را تسهیل کنیم، گفت: درست که نباید از قوانین و ضوابط تخطی کنیم، ولی می توانیم با کنار گذاشتن سختگیری ها تسهیل گر باشیم و با توجه به اینکه نرخ بیکاری در شهرستان اهر نسبت به میانگین استانی بیشتر است، بایستی برای حل مشکلات اشتغال جوانان همت و تلاش کنیم. وی از تلاش برای تشکیل شورای هماهنگی بانک ها در شهرستان اهر خبر داد و گفت: با تشکیل شورای هماهنگی بانک‌ها و بررسی قوانین و ضوابط بانکی، سعی در گره گشایی مشکلات مردم را داریم. فرماندار شهرستان اهر در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه روزهای پایانی سال را سپری می کنیم، بانک‌ها تسهیلات طرح هایی که در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر مصوب شده اند را در اسرع وقت پرداخت کرده و به سال جدید موکول نکنند که اگر به سال آینده موکول شود، متقاضی تسهیلات عملاً در دریافت وام با ماه ها تأخیر روبرو خواهد شد. در این جلسه پرداخت ۸۴۵ میلیون تومان تسهیلات برای ۱۶۰ طرح برای اشتغال زایی ۱۶۹ نفر به تصویب رسید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.