به گزارش ایرنا، محمدعلی نصرتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حدود 265 مرکز درمانی معتادان در استان وجود دارد که از این تعداد 37 مرکز به صورت مراکز درمان اقامتی میان مدت هستند.
وی با اشاره به وجود مرکز ماده 16 برای مردان اظهار کرد: در این مرکز در حال حاضر بیش از 500 معتاد مرد نگهداری می شود.
نصرتی گفت: به طور متوسط ماهانه بیش از سه میلیارد ریال برای مرکز ماده 16 هزینه می شود که برای تامین این مبلغ بسیاری از سازمان ها و ادارات دولتی با ما همکاری می کنند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی تبریز ماهانه بیش از 500 میلیون ریال در بحث درمان و تامین دارو معتادان مرکز ماده 16 هزینه می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اضافه کرد: به دنبال توسعه مرکز ماده 16 هستیم و با حمایت مدیریت ارشد استان و سایر سازمان ها و ادارات، مرکز نگهداری و درمان اجباری بانوان معتاد در کنار مکان فعلی ماده 16 آقایان ایجاد می شود.
وی افزود: مراکز نگهداری و درمان میان مدت توسط خیران و سازمان های مردم نهاد اداره می شوند و مجوز فعالیت آنها از سوی اداره کل بهزیستی برای نگهداری و درمان معتادان خود معرف صادر شده است.
نصرتی اظهار کرد: معتادانی که تمایل به ترک دارند با پرداخت هزینه درمان در این مراکز پذیرش می شوند.
وی گفت: به دلیل اینکه مرکز نگهداری درمان اجباری و دولتی برای بانوان در استان وجود ندارد به ناچار بانوانی که از طریق نیروی انتظامی و یا خانواده ها و بدون تمایل شخصی برای ترک اعتیاد معرفی می شوند به دو مرکز اقامتی میان مدت بانوان ارجاع داده می شوند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه به دلیل ارجاع معتادان غیرتمایلی دوکمپ بانوان در استان مورد حمایت شورا قرار گرفته است، ادامه داد: در طی سه سال گذشته از طریق شورای مبارزه با مواد مخدر استان در حدود 100 میلیون تومان کمک های نقدی و غیرنقدی به کمپ بانوان باغ فرشته ارائه شده است.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه متعهد به تامین هزینه های این مراکز نیستیم ولی به دلیل اینکه مکان دولتی نگهداری میان مدت برای بانوان معتاد نداریم این دو مرکز بانوان مورد حمایت شورای مبارزه با مواد مخدر استان قرار دارد.
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.