به گزارش ایرنا، زاهد محمودی روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان افزود: بانک‌ها می‌تواند به‌ جای سخت گیری روند پرداخت تسهیلات را تسهیل کنند تا در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب و تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام بردارند.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این شهرستان نسبت به میانگین استانی بالاست باید با تسهیل امور برای اشتغال جوانان بیکار همت کرد.
فرماندار اهر یادآوری کرد: با توجه به قرار گرفتن در روزهای پایانی سال، بانک‌ها تسهیلات طرح‌هایی که در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان مصوب شده در سریع ترین زمان پرداخت کنند و به سال جدید موکول نکنند.
محمودی ادامه داد: این تسهیلات اگر به سال آینده موکول شود متقاضی تسهیلات در دریافت وام با ماه‌ها تاخیر روبرو می‌شود.
وی بر لزوم جذب تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: سهم این شهرستان از تسهیلات قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری حدود 100 میلیارد ریال بوده که از طریق استان تخصیص‌ یافته است.
فرماندار اهر اظهارکرد: از کل این تسهیلات 66 میلیارد ریال در اختیار این شهرستان و بقیه در اختیار استان است.
محمودی ادامه داد: نوع پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در قالب خویش‌ فرمایی و کارفرمایی تفکیک ‌شده است که در واقع 10 درصد تسهیلات به ‌صورت خویش‌ فرمایی و 90 درصد به ‌صورت کارفرمایی پرداخت می‌شود.
جمعیت اهر بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1390 در حدود 128 هزار نفر است که 92 هزار نفر در شهر و 36 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.
7225/8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.