منوچهر سلمان زاده در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این قانون به صورت سراسری در تمام استان ها اجرا خواهد شد، افزود: این طرح برای بهبود شاخص های بخش حمل و نقل و برای افزایش بهره وری ناوگان باری کشور و تقویت نوسازی این ناوگان با توجه به تصویب قانون هوای پاک به مورد اجرا گذاشته می شود.
وی اظهار کرد: نوسازی ناوگان باری کشور و استان برای کاهش مصرف سوخت و حفظ سلامت محیط زیست بسیار ضروری است و مالکان مشمول قانون فوق می توانند با مراجعه به شرکت های تامین کننده خودروی طرف قرارداد نسبت به نوسازی وسیله نقلیه خود اقدام کنند.
سلمان زاده ادامه داد: در این زمینه با تسهیلات در نظر گرفته شده از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و با همکاری وزارت نفت، اقدام خواهد شد.
وی گفت: متقاضیان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت طرح نوسازی ناوگان باری به نمایندگی های شرکت های تامین کننده ناوگان مراجعه کنند.
سلمان زاده اضافه کرد: حداکثر تسهیلات پرداختی 80 درصد قیمت خودرو و بازپرداخت آن با توجه به نوع خودرو انتخابی بین 5 تا 7 سال و نرخ سود تسهیلات 9 درصد است.
سلمان زاده، تعداد ناوگان باری بالای 50 سال آذربایجان شرقی را 234 دستگاه اعلام کرد.
وی افزود: در مرحله اول طرح ممنوعیت صدور بارنامه، وسائل نقلیه با وزن خالص 96 تن تا اطلاع ثانوی از مشمولیت این قانون معاف است.
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.