صابر تقویمی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: طرح های مشاغل خانگی همچون پرورش گاوشیری، بز و گوسفند، زنبورعسل، قالیبافی، طراحی و دوخت لباس و هنرهای تجسمی است و 14 طرح از تسهیلات تکلیفی کمیته امداد از محل بند د تبصره 16قانون بودجه سال96 اجرا می شود.
وی اعلام کرد: جهت اجرای این طرح ها تسهیلاتی افزون بر 15میلیاردریال با نرخ 4 تا 6 درصد و حداکثر تا 200 میلیون ریال توسط بانک های عامل صادرات، مسکن و ملی پرداخت می شود .
وی با بیان اینکه اولویت تخصیص تسهیلات به طرح های تکاپو، پشتیبان و مستقل متصل به بازار کار است اظهارکرد: با اجرای این طرح ها برای250 نفر فرصت شغلی پایدار ایجاد می شود .
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان به مشکلات پیش آمده در مورد پرداخت نشدن تسهیلات مشاغل خانگی توسط بانکهای عامل شهرستان با توجه به پایان سال اشاره کرد و هماهنگی و همکاری بیشتر شعبات بانک های شهرستان در اعطای تسهیلات اشتغالزایی در قالب طرح های مشاغل خانگی ،پشتیبان وتسهیلات تکلیفی کمیته امداد را خواستار شد.
تقویمی اظهارکرد: با رفع موانع تولید و اشتغال و رونق فعالیت های اقتصادی در شهرستان گردش مالی بانک ها هم بهتر می شود.
وی همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان خواست با توجه به میزان سهم اختصاص یافته به دستگاه های اجرایی از محل اعطای تسهیلات روستایی و عشایری طرح های خود را برای بررسی و تصویب به فرمانداری ارایه کنند.
شهرستان هریس با حدود 70هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
7227/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.