به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز پنجشنبه در دیدار با هیئت اجرایی شرکت عمرانی کوزوپارس گفت: حل معضل حاشیه‌نشینی تبریز پروژه ای 15 ساله است و در این مدت باید دو تا سه هزار هکتار بافت حاشیه نشین و فرسوده تبریز احیا شود.
وی افزود: ارزش افزوده ای که با ساماندهی حاشیه‌نشینی در این مناطق ایجاد می شود و با توجه به موقعیت جغرافیایی این بافت ها که در شمال شهر تبریز واقع است سرمایه گذاری در این مناطق بسیار سودآور خواهد بود.
شهردار تبریز با اشاره به مصوبات و سیاست گذاری های شورای اسلامی شهر برای حمایت از بخش خصوصی در ساماندهی حاشیه نشینی شهر گفت: برای مشارکت بخش خصوصی در ساماندهی حاشیه نشینی شهر آمادگی کامل داریم و برای این منظور سیاست های تشویقی متعددی نیز در نظر گرفته شده است.
شهین‌باهر با اشاره به این که شهرداری و دولت، اراده مشترکی برای توانمندسازی حاشیه‌نشینان و تحکیم سکونتگاه‌های ناکارآمد دارند، خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز، با اجرای سیاست‌های تشویقی و اعطای پروانه رایگان ساخت‌وساز، زمینه قانونی لازم را در این خصوص فراهم کرده و دولت نیز در روزهای اخیر، دو مصوبه، داشته است.
دوغان کوبیلای، رئیس هیئت اجرایی شرکت عمرانی کوزوپارس نیز در این دیدار، حساسیت شهردار تبریز در مورد بافت حاشیه‌نشین را ارزشمند خواند و افزود: امروزه شهرداری‌ها، معضل سکونتگاه‌های فرسوده و حاشیه‌نشین را با الگوهای موفق مشارکتی و علمی پیش می‌برند.
وی اضافه کرد: شرکت کوزوپارس از مجرب‌ترین گروه‌های مسکن‌سازی است که تجربه موفقی در بافت‌های فرسوده آنکارا و استانبول داشته و مصمم است در تحکیم حاشیه‌نشینی تبریز نیز تاثیرگذار باشد.
کوبیلای با بیان این‌که به محض فراهم‌شدن شرایط قانونی، برنامه عملیاتی در بخش‌های حاشیه‌نشین تبریز آغاز می‌شود، گفت: در سیستم کاری این شرکت، محدودیت زمان، معنای خاصی ندارد و در صورت فراهم‌آمدن زمینه‌های اجرا، پروژه با سرعت پیگیری می‌شود.
عضو شورای شهر تبریز هم گفت: تبریز 4 هزار هکتار بافت حاشیه نشین و ناکارآمد دارد که شورای شهر برای احیای آن سیاست های تشویقی مناسبی تصویب کرده است.
فریدون بابایی اقدم گفت: ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان تبریزی در بافت های فرسوده و حاشیه حاشیه نشین شهر ساکن هستند .
وی با اشاره به اینکه شهرداری تبریز ۱۷۰ واحد برای سکونت خانوارهای مستقر در بافت حاشیه نشین احداث کرده‌است، گفت: هر چند بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تبریز رتبه اول کشوری در احیای بافت های ناکارآمد را دارد اما با این حال ما هنوز در ابتدای کار هستیم.
به گزارش ایرنا، مساحت تبریز در حدود 250 کیلومتر مربع است که 25 کیلومتر مربع معادل 10 درصد از مساحت کل شهر جزء بافت‌های فرسوده ‌است.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.