به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از هشت فضای آموزشی در عجب شیر ساخته شده گفت: این فضاها شامل پنج طرح دولتی و سه طرح مشارکتی و خیرساز بوده که در دولت تدبیر و امید به فضاهای آموزشی این شهرستان اضافه شده است.
وی افزود: این طرح ها شامل احداث 6 مورد فضای آموزشی از جمله مدارس 6 کلاسه هرگلان،6 کلاسه نانسا، 6 کلاسه پروین اعتصامی، 6 کلاسه خضرلو، نمازخانه صفا و طیبه و زمین چمن مصنوعی و ایجاد 2 آزمایشگاه و کارگاه، 6 مورد آسفالت ریزی، 20 مورد ایزوگام پشت بام ، هفت مورد گرمایش مرکزی و چهار مورد تغییرنوع گرمایش، 9مورد رنگ آمیزی کلی و سه مورد ایجاد سرویس بهداشتی و تجهیز نمازخانه ها به آب گرم است.
وی با اشاره به تحصیل 800 دانش آموز در چهار مدرسه شبانه روزی روستایی در این شهرستان اضافه کرد: ارتقاء نرخ پوشش خدمات تحصیلی در مناطق روستایی و نیز حمایت از ایجاد سرویس ایاب و ذهاب برای دانش آموزان روستایی نیازمند کمک و یاری خیران است.
فرماندار عجب شیر خواستار مشارکت خیرین برای کمک به تحصیل دانش آموزان بی بضاعت شد و افزود: جذب کمک های مردمی و مشارکت مالی شهروندان در حمایت از دانش آموزان بی بضاعت می تواند گامی ارزشمند در تحصیل این افراد باشد.
مراثی همچنین خواستار مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی و مدرسه یاری در شهرها و روستاهای شد و گفت: هر سال 450 نفر به جمعیت دانش آموزی این شهرستان اضافه می شود و این به معنی نیاز به ساخت 2 مدرسه است.
در شهرستان عجب شیر، حدود 11 هزار و 409 دانش آموز در 115 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
شهرستان عجب شیر با حدود 70 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.