اکرم جعفری ثانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پیشینه حوزه علمیه خواهران در این شهر اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران از سال 1376 در مرند آغاز به کار کرد.
وی افزود: ابتدا افرادی در مکتب القرآن تربیت شدند، سپس حوزه علمیه حضرت فاطمه الزهرا(س) راه اندازی شد و در سال 1377 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.
جعفری ثانی ادامه داد: در آغاز به کار حوزه های علمیه خواهران مرند، 56 طلبه خواهر در پایه های اول تا سوم تحصیل می کردند و اولین دوره طلبه های خواهر در سال 1380 از این مدرسه فارغ التحصیل شدند.
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان مرند با اشاره به اینکه این مدرسه علمیه ابتدا در ساختمان استیجاری فعالیت می کرد، عنوان کرد: ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران 20 مهر سال 1394 در شهرک میلاد در سه طبقه به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به تعداد طلبه های این مدرسه گفت: هم اکنون 150 طلبه خواهر در پایه های اول تا پنجم در این مدرسه تحصیل می کنند و 18 نفر نیز در حال پایان نامه نویسی هستند.
جعفری ثانی با اشاره به اینکه 28 نفر در پایه اول به صورت حضوری و پاره وقت تحصیل می کنند، افزود: 21 استاد این حوزه علمیه، همگی فارغ التحصیل همین مدرسه هستند و این تنها مدرسه استان آذربایجان شرقی است که به شهرهای اهر، آذرشهر، شبستر، جلفا، خسروشهر و مشکین شهر نیز استاد خواهر اعزام کرده است.
مدیر حوزه علمیه خواهران شهرستان مرند همچنین با بیان اینکه 10 طلبه پاره وقت در این مدرسه تحصیل می کنند، خاطرنشان کرد: جذب طلاب پاره وقت، شرط سنی ندارد، با این تفاوت که طلاب پاره وقت نسبت به طلاب حضوری 14 واحد درسی را در مدت 7 سال می گذرانند اما طلاب حضوری 20 واحد را در پنج سال فارغ التحصیل می شوند.
جعفری ثانی ادامه داد: مدرسه علمیه خواهران مرند هشت دوره است که به المپیاد کشوری راه می یابد و طلاب خواهر مرند هر ساله در این المپیاد حضور دارند و از این لحاظ جزو مدارس برتر کشور هستیم.
وی کسب عناوین برتر در چندین دوره جشنواره های علمی اساتید کشوری، علامه حلی، دختران آسمان، بانوی کرامت، مسابقات قرآنی تبیان، مسابقه کتابخوانی شهید مطهری را از جمله موفقیت های طلاب این مدرسه علمیه برشمرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مرند از تشکیل هسته های پژوهشی در این مدرسه خبر داد و گفت: مدرسه علمیه خواهران مرند و جلفا در بین 15 مدرسه علمیه خواهران استان، تنها مدارسی هستند که اقدام به تشکیل هسته های پژوهشی و کانون پژوهشی کرده اند.
جعفری از تمدید فرصت ثبت نام در حوزه علمیه خواهران خبر داد و افزود: باتوجه به درخواست های متعدد داوطلبان و با عنایت به اینکه مهلت ثبت نام مقطع عمومی (سطح دو) حوزه های علمیه خواهران تا پایان بهمن ماه تعیین شده بود، زمان ثبت نام حوزه های علمیه خواهران تا 20 اسفند ماه سال جاری تمدید شد.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.