شهردار تبریز خواستار راه‌اندازی کنسولگری‌ کشورهای مختلف در تبریز به مناسبت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در نشست مشترک ستاد تبریز 2018 با فعالان اقتصادی و بخش خصوصی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‎که برنامه‌ها و امور تبریز 2018 باید به طور منظم و سازماندهی شده پیش رود، گفت: متاسفانه برخی‌ها فکر می‌کنند که این رویداد صرفاً دولتی است و خود مردم و بخش خصوصی در آن نقشی ندارند؛ درحالیکه فعالان بخش خصوصی می‌توانند از این فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را برای تبلیغ خود بکنند.
وی ادامه داد: فعالان اقتصادی و تجاری فکر نکنند که دولت با برگزاری نشست‌ها و تقسیم بندی امور می‌خواهد که کارها را به زور به آنان تحمیل کند؛ بلکه هدف ما باز شدن فضای اقتصادی برای فعالان بخش خصوصی به بهانه‌ی رویداد تبریز 2018 است.
وی در بخشی از سخنان خود خواستار تشکیل کمیته تخصصی فعالان اقتصادی به مناسبت تبریز 2018 و افزایش پرواز‌های اروپایی در تبریز شد.
شهین باهر از اقدامات جزیره‌ای و پراکنده‌ی در خصوص این رویداد انتقاد کرد و گفت: هر نهادی به طور جداگانه برنامه‌هایی به طور پراکنده انجام می‌دهد و هیچ یک از فعالیت‎های دیگر نهادها اطلاعی ندارند.
وی با بیان این‌‌که شهرداری فقط می‎تواند در محدوده‌ی تبریز فعالیت کند، یاد آور شد: شهرداری تبریز با توجه به وظایف خود نمی‌تواند در خارج از شهر به فعالیت بپردازد و از این رو باید دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی نیز نقش خود را در برگزاری هرچه بهتر این رویداد ایفا کنند.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات زیاد در شهرداری، هم چنان به طور مستمر در حال فعالیت در مقبره الشعرا و سالن همایش‎های بین المللی تبریز هستیم.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.