مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری تبریز، ریزش تونل مجاور ایستگاه ۱۸ خط ۲ متروی تبریز را تکذیب کرد.
 حسین شهبازی در گفت و گو با ایسنا منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به شایعه ریزش تونل در ایستگاه ۱۸ خط دو متروی تبریز اظهار کرد: باتوجه به افزایش وزن سربار در اثر بارش‌های اخیر، ترک هایی در سینه کار مشاهده شد؛ از این رو برای افزایش ایمنی، تحکیم و تثبیت پایداری سینه کار، لازم بود که این مشکلات مرتفع شده و عملیات اجرایی تداوم یابد.
وی با بیان این که حفاری این قسمت از مترو به طور دستی و سنتی انجام شده است، افزود: این گونه موارد در حفاری تونل به این روش، امری طبیعی بوده و بدیهی است ترک جزئی ایجاد شده و تلفاتی را نیز در پی ندارد.
وی ضمن اعلام ارتباط نداشتن این ترک جزئی با دستگاه TBM (دستگاه حفاری تونلهای عمیق) بیان کرد: این گونه شایعات که سابقه دارد، مقوله‌ای فنی و تخصصی است که اظهار نظر برخی افراد غیر متخصص به این شایعات دامن می‌زند.
شهبازی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر هشت ایستگاه خط دو قطار شهری تبریز در حال فعالیت است که با ورود دستگاه دوم حفاری تونل عمیق و راه اندازی آن، در غرب و شرق تبریز به صورت همزمان عملیات اجرایی حفاری انجام می‌شود و سرعت اجرایی این خط افزایش خواهد یافت. این خط حدود 14.21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیشرفت بخش مهندسی آن حدود ۶۴درصد است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.