رئیس دانشگاه جامع علمی آذربایجان شرقی از پذیرش دانشجو در دوره‌های کاردانی- کارشناسی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از 28 بهمن ماه تا دوم اسفند ماه سال جاری خبر داد. 
 به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، فرزان قالیچی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، با بیان این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات زیادی در نظام آموزشی کشور ایجاد شده است، اظهار کرد: علی رغم برنامه ریزی جهت توسعه ی نظام آموزشی با چالش هایی مواجه بوده ایم ولی در مقایسه با قبل از انقلاب، اقدامات مثبتی در مسیر توسعه ی نظام آموزشی کشور انجام شده به گونه ای که دسترسی مردم به نظام آموزشی در همه ی سطوح امکان پذیر شده است. 

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر یک هزار و 700 نفر مدرس در مراکز علمی و کاربردی استان تدریس می کنند، افزود: اساتید رکن اساسی دانشگاه ها هستند و باید به وضعیت معیشتی اساتید توجه ویژه شود، چرا که وضعیت معیشتی اساتید در شان و منزلت افراد علمی جامعه نیست. 

 وی گفت:  علی رغم توسعه ی کمی مراکز آموزش عالی، ارتقای کیفیت آموزشی مراکز مورد توجه قرار نگرفته است، و امیدوارم در این زمینه مسئولان آموزش عالی، دولت، مجلس و روسای دانشگاه های کشور نظرات سازنده ای ارائه دهند، چرا که نیاز زیادی در کشور به برقراری ارتباط با مسائل برنامه ریزی درسی با کارآفرینی و کاربردی کردن علوم داریم. 
وی با بیان این‌که عوامل زیادی در زنجیره ی اشتغال و آموزش دخیل هستند، گفت: اگر بتوان فرآیندها را اصلاح و مسیر صحیحی را طی کنیم، زمینه ی اشتغال برای فارغ التحصیلان فراهم می‌شود، نظام آموزشی با تطبیق خود با صنعت و بازار، می تواند خروجی های خود را جهت بهره گیری از اقتصاد و صنعت آماده کند. 
 رئیس دانشگاه جامع علمی آذربایجان شرقی ادامه داد: دانشگاه‌ها به عنوان بهترین مرجع برای ارائه ی نقطه نظرهای سازنده در خصوص مسائل سیاسی، اقتصادی، جامعه شناسی، فرهنگی و اجتماعی و ... محسوب می شوند ولی در حال حاضر مشکلات عدیدی در ارتباط با صنعت و دانشگاه وجود دارد و اگر نتوانیم این مشکل را با دید علمی حل کنیم، حل مشکلات سال‌ها زمان می برد، امیدوارم با اعتماد به جامعه ی دانشگاهی این ارتباط افزایش یافته و این موضوع مورد توجه زیادی قرار گیرد، چرا که طبق تاکید امام خمینی(ره) یک کشور با دانشگاه آباد می‌شود در غیر این صورت آبادانی تحقق نخواهد یافت.     وی عنوان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، مراکز متعددی جهت کاربردی کردن علم در زمینه ی صنعت، فرهنگ، کشاورزی و خدمات و مدیریت در استان ایجا کرده و در این راستا برنامه ریزی های لازم جهت کیفیت بخشی، مهارت آموزی در تمامی فعالیت های دانشگاه ها از جمله آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و ورزشی انجام شده است. 
وی به اهمیت انجام اقدامات پژوهشی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: آموزش بدون پژوهش در دانشگاه مفهومی ندارد، در مراکز آموزشی علمی و کاربردی استان با برگزاری استارتاپ های متعدد، دانشجویان را به عملیاتی کردن طرح پژوهشی تشویق می کنیم، در این راستا همایش کارآفرینان دانشگاه نیز با حضور کارآفرینان و پژوهشگران دانشگاه جامع علمی و کاربردی برگزار شد. 
قالیچی از امضای دو تفاهم نامه دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان با دو دانشگاه صنعتی سهند و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان خبر داد و گفت: با توجه به این‌که 36 یا 40 درصد نرخ بیکاری متعلق به دانش آموختگان کشور است بنابراین دانش آموختگان دانشگاهی استان نیاز به گذراندن دوره های مهارتی دارند که در این راستا کسب مهارت های لازم و توانمندسازی فارغ التحصیلان دانشگاه سهند در مرکز علمی و کاربردی ایدم و دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با مرکز علمی کاربردی غله و مرکز مجتمع آب و برق آذربایجان محقق خواهد شد. 
وی با بیان این‌که تجهیزات در دانشگاه ها قدیمی شده است، افزود: توجه به نو آوری امکانات و تجهیزات دانشگاه ها جهت پشبرد علم و رقابت در عرصه های علمی حائز اهمیت است که در این زمینه نیز باید تدابیری اندیشیده شود. 

رئیس دانشگاه جامع علمی آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه جامع علمی - کاربردی آذربایجان شرقی، طی فراخوانی از متقاضیان، خواستار ارسال آثار در زمینه ی ساخت تولیدات رسانه ای شده است، افزود: موضوعات این فراخوان، معرفی رشته های شغل محور دانشگاه جامع علمی کاربردی، دستیابی به اهداف توسعه اشتغال از طریق آموزش مهارت، مهارت گرایی به جای مدرک گرایی، کارآفرینی لازمه توسعه اشتغال پایدار، مهارت و حل چالش های جامعه خواهد بود.    وی ادامه داد: شرکت کنندگان می توانند تا 20 اسفند ماه، آثار خود را به آدرس تبریز، انتهای خیابان طالقانی، دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، ارسال کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.