رضا مسعودی فر روز چهارشنبه در جلسه کمیته تخصصی پیشگیری از جرایم علیه بهداشت عمومی و امنیت غذایی استان، به گزارش بررسی های مرکز بهداشت استان از مراکز عرضه شیر خام در تبریز اشاره و بر اجرای ماده 27 قانون نظام صنفی کشور توسط اتحادیه های صنوف در راستای صیانت از حقوق عمومی و پییشگیری از جرایم علیه امنیت غذایی تأکید کرد.
وی استفاده از مواد غذایی بهداشتی و سالم را حق مسلم و اولیه مردم دانست و از دستگاه های متولی امر خواست تشدید نظارت بر حوزه مواد غذایی را بیش از پیش به عمل آورند.
مسعودی فر گفت: بنابر گزارش مرکز بهداشت استان از مراکز عرضه شیر فله ای و خام در تبریز، طی نمونه برداری از تعداد 14 مرکز عرضه شیر خام، هفت مورد آلودگی میکروبی در شیر در محل عرضه مشاهده شده است.
وی اعلام کرد: مرکز بهداشت استان موظف است فهرست و نشانی دقیق شیرسراهایی را که به عرضه شیرهای فاقد مجوز بهداشتی اقدام می کنند ظرف مدت یک هفته به مراجع قضایی و صنفی اعم از دادسرا و تعزیرات حکومتی، جهت رسیدگی و اعمال قانون، گزارش کند.
به گزارش ایرنا، در این جلسه مقرر شد معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز لیست مطب هایی که بیشترین پسماند پزشکی را تولید کرده و نسبت به بی خطرسازی آنها اقدام نمی کنند، به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ارسال کند.
همچنین مقرر شد دستگاه های متولی بهداشت عمومی با اختیارات حاصله از ماده 688 قانون مجازات اسلامی، هرگونه تخلف در حوزه بهداشت عمومی را به صورت کتبی و یا شفاهی به دادسرای محل وقوع جرم اعلام کنند تا از طریق دادسرای مربوطه دستورات و اقدامات لازم صادر شود.
در همین ارتباط، اتاق اصناف آذربایجان شرقی هم موظف شد نسبت به تعیین وتکلیف واحدهای فاقد پروانه به تفکیک صِنف اقدام و نتیجه آنرا ظرف مدت یک هفته به دبیرخانه معاونت ارسال کند.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.