فرماندار هشترود از رشد منفی جمعیت هشترود خبرداد و گفت: متاسفانه شهرستان هشترود در رتبه اول مهاجر فرست ترین شهرهای استان را به خود اختصاص داده به طوری که هر سال شاهد مهاجرت عده زیادی از افراد منطقه، به خاطر بیکاری به دیگر مناطق کشور هستیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، امین امینیان در جلسه شورای اداری شهرستان خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت مردم هشترود، باید مشکل بیکاری را در این منطقه حل کرد و در بخش های گردشگری، کشاورزی، صنعت، میراث فرهنگی، معادن و چندین مورد دیگر که پتانسیل های بالقوه هشترود هستند، سرمایه گذاری کرد و آنها را بالفعل کرد.
وی افزود: مسئولان باید پاسخگوی نیازهای مردم باشند و از زیر بار جوابگویی و حل مشکلات آنها شانه خالی نکرده و انتقاد پذیر باشند و به وظایف اخلاقی، دینی و قانونی خود به بهترین نحو عمل کنند تا مردم از آنها راضی باشند.
وی اظهار کرد: صنعت کشاورزی در هشترود تا به حال عملکرد ضعیفی از خود نشان داده و آنچنان که باید، نتوانسته انتظارات مردم منطقه را فراهم آورد، از این رو باید جهاد کشاورزی هشترود تمام تلاش خود را برای مدرنیزه کردن کاشت،داشت و برداشت انجام دهد تا شاهد افزایش محصولات کشاورزی در منطقه باشیم.
امینیان ادامه داد: متاسفانه معادن هشترود تا به الان توسط افراد سایر شهرها به غارت رفته و ضرر و زیانش دامن گیر هشترود شده است، اما از این به بعد باید فرآوری سنگ ها در هشترود انجام گیرد و سود معادن صرف هشترود شود. 
وی  عنوان کرد: از تمامی روستاهای هشترود، تعداد ۱۳۴ روستا برای اجرای طرح هادی مورد مطالعه قرار گرفته و از این تعداد ۳۵ روستا طرح هادی خود را با موفقیت به اتمام رسانده است و ما امیدواریم در کوتاه مدت، شاهد اجرایی شدن طرح هادی روستاهای باقیمانده باشیم.
وی اظهار کرد: شهرستان هشترود در داشتن افراد بیکار نیز دارای عنوان اول استان است و باید به این منطقه توجه خاصی شود.
فرماندار هشترود با انتقاد از سیمای شهری هشترود گفت: شهرستانی که همزمان با کرج، فرمانداری شده، نباید چهره درهم ریخته داشته باشد و باید از طرف ادارات مربوطه با همکاری مردم چهره شهر عوض شده و در شأن مردم منطقه باشد.
وی از باز نگری در سند تدبیر توسعه هشترود در روزهای آینده خبر داد و افزود: با اجرایی شدن کامل این سند مهم، شاهد هشترودی بهتر خواهیم بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.