به گزارش ایرنا، تراکتورسازان که تا سه چهار بازی قبل، وضعیت خوبی در جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشورمان نداشتند، با تغییرات مدیریتی و آمدن ارطغرل ساغلام، سرمربی جدید خود، انرژی مضاعفی را یافته اند.
تزریق انرژی جدید به مجموعه باشگاه فرهنگی-ورزشی تراکتورسازی در 2 بعد هواداران و اعضای تیم فوتبال آن ملموس است؛ از وقتی که ساغلام هدایت نیمکت تراکتورسازان را به عهده گرفته، این تیم پرطرفدار فوتبال کشورمان از 3 بازی 7امتیاز گرفته است.
از سوی دیگر حضور ساغلام به عنوان سکاندار تراکتورسازان، در بین هوداران پرشمار این تیم نیز که به دلیل علقه و علاقه شان به تراکتورسازی در ادبیات رسانه ای - ورزشی 'پرشورها' لقب یافته اند، فضای روانی مثبت و جدیدی ایجاد کرده و بار دیگر جمعیت دهها هزاری نفری آنها را در بازی ها به استادیوم کشانده است.
تراکتورسازان امید دارند با بهره گیری از فضای روانی و فنی ارتقا یافته و هم افزا شده در حوزه های تیمی و هو اداران، بتوانند نخستین بازی خود در این دوره از لیگ قهرمانان آسیا در عمان را با پیروزی پشت سر بگذارند.
یکی از نکات قابل توجه در ارتباط با وضعیت فعلی تراکتورسازان در لیگ باشگاه های کشورمان و لیگ قهرمانان آسیا، شخصیت ویژه و محبوب سرمربی آن است؛ ساغلام مانند تونی الیویرا محبوب هواداران است و همذات پنداری او با طرفداران و بازیکنان تیم در لحظه لحظه بازی، باعث تزریق انرژی مثبت می شود.
هواداران پرشور تراکتورسازی انتظار دارند ساغلام در نخستین تجربه حضورش در لیگ قهرمانان آسیا با 21 بازیکن در اختیار، بتواند روز خوبی را با یک برد شیرین برای آنان رقم بزند.
البته ناگفته نماند که ساغلام نیز آموخته ها و تجربه زیادی در چنته مربیگری اش دارد، به گونه ای که توانسته 'بورسا اسپور' را قهرمانان لیگ برتر باشگاه های ترکیه کند.
با این نگاه بود که ساغلام در نشست خبری پیش از بازی در مسقط با بیان اینکه حرف هایمان را در زمین مسابقه می زنیم، گفت: انتظارات طرفدارانمان را می‌دانیم و با بازیکنان‌مان صحبت کردیم و این مسئله را به آن‌ها گوشزد نمودیم؛ آن‌ها هم می‌دانند که چه کاری باید انجام دهند‌.
در این میان کارشناسان فوتبال معتقدند که پیروزی تراکتورسازان در نخستین دیدار این تیم مقابل الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا، منوط به کار تیمی هماهنگ و سبک نشمردن تیم حریف است.
سرمربی تراکتورسازی با بیان اینکه 'ما به خوبی می‌دانیم که فردا مقابل تیم قدرتمندی بازی داریم چرا که آنها از مربی و بازیکنان خوبی بهره‌مند هستند'، نشان داد که تیم حریف را دست کم نمی گیرد و با نگاه حرفه ای برای سربلندی تیمش در این بازی حیاتی می کوشد.
خوشبختانه بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی نیز که نخستین حضورشان را در لیگ قهرمانان آسیا با نایب قهرمانی لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران در فصل 91-1390 تجربه کرده اند، از روحیه خوبی برای بازی امروز برخوردارند.
جوردی المیدا، دروازه بان تراکتورسازی معتقد است که تراکتورسازان حرف های زیادی برای گفتن در لیگ قهرمانان آسیا دارند.
وی گفت: با تلاش تیم از گروه صعود خواهیم کرد؛ امیدوارم عملکرد خوبی داشته باشیم.
مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازان، نیز گفت: تیم جوان خوبی داریم و با آمدن مربی جدید بهتر شده ایم.
هر چند هواداران پرشور تراکتورسازان دوست داشتند که بازی مقابل الاهلی در تبریز برگزار شود تا با حضور 70 هزار نفری خود بار دیگر ظرفیت های فوتبال ایران در آسیا را فریاد بزنند، اما این گونه نشد و آنان باید امروز به پاهای بازیکنان جوانی نگاه کنند که بسیاری از آنها نخستین حضورشان در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می کنند.
ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که مصطفی آجرلو در کسوت مدیرعامل باشگاه فرهنگی- ورزشی تراکتورسازی، دومین حضورش را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می کند؛ او اولین بار با تیم پاس تهران در سال 2005 میلادی در این رقابت ها حاضر بود و تا مرحله یک چهارم نهایی نیز بالا رفت.
ساعت 17 امروز چشم هواداران صدهاهزاری نفری تراکتورسازان در سرتاسر ایران زمین به تلویزیون دوخته می شود تا شاید نماینده کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا، با نخستین بردش مقابل الاهلی عربستان، شیرینی آن را به همه ایرانیان بچشاند.
تنظیم و انتشار: عزیزی راد
518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.