به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل قطعه 3 جاده جایگزین سد خداآفرین و ساماندهی و بهسازی سه راهی روستای شرفه و نصب پل عابر پیاده در این سه راهی بود.
معاون حفاظت و بهره وری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی روز شنبه در مراسم افتتاح قطعه 3جاده جایگزین سد خداآفرین گفت: آب محور توسعه است و این طرح به عنوان یک محور اصلی توسعه موجب رونق گردشگری، کشاورزی، صنعت و اشتغال منطقه می شود.
مجتبی جلیل زاده افزود: این طرح به لحاظ فنی، پیچیدگی و اعتبار در کشور بی نظیر است و برای اولین بار توسط نیروهای بومی طراحی، اجرا و نظارت شده است.
وی اظهار کرد: جاده جایگزین خداآفرین به دلیل زیر آب رفتن جاده قدیم در طرح سد به طول 27/5کیلومتر اجرا شده که 12 کیلومتر آن قبلا بهره برداری شده، بخشی در حال احداث است و 5 کیلومتر آن نیز به عنوان قطعه 3 این جاده افتتاح شد.
معاون حفاظت و بهره وری مدیر عامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی یادآوری کرد: قطعه 3 جاده جایگزین به عرض 11متر با شیب عرض 2 درصد و ضخامت آسفالت 10سانتی متر اجرا و از انتهای قطعه دوم در محدوده روستای کورزق شروع شده و پس از عبور از یک تونل 180متری به منطقه دلیک داش این شهرستان رسیده است.
جلیل زاده، ادامه داد: برای اجرای این طرح 100 میلیارد ریال از محل اعتبارهای عمرانی و صندوق توسعه ملی طرح های مرزی هزینه شده است.
همچنین طی آئینی نصب پل عابر گذر و ساماندهی و بهسازی سه راهی روستای شرفه به بهره برداری رسید.
فرماندار خداآفرین در این مراسم با تاکید بر پیگیری و هماهنگی برای اجرای بهتر پروژه های عمرانی این شهرستان گفت: این پروژه به دلیل موقعیت روستای شرفه و عبور جاده اصلی و ترانزیت از وسط روستا و سابقه وقوع تصادفات زیاد ضروری بود.
اسدپور افزود: برای احداث این پل فلزی 3 میلیارد و 600 میلیون ریال و برای ساماندهی و بهسازی سه راهی شرفه از جمله جدول گذاری، آسفالت، چراغ گذاری در مجموع 9میلیارد ریال از طریق شرکت تعاونی روستایی، اداره راهداری و کمک ویژه دولتی هزینه شده است.
شهرستان خداآفرین با مساحت یکهزار و 525 کیلومترمربع در نوار مرزی رود ارس و در فاصله 240 کیلومتری تبریز شمال شرق مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
این شهرستان با 204 پارچه روستا و یک شهر جزو مناطق روستایی استان است که شغل 80 درصد اهالی آن کشاورزی و دامداری است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** تنظیم: پرویز بابائی ** انتشار: عزیزی راد
7468/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.