به گزارش ایرنا، یعقوب نماینده روز شنبه در آیین افتتاح کارگاه مهارت آموزی UPVC مرکز فنی و حرفه ای مراغه افزود: بهره گیری از ظرفیت جوانان مستعد یادگیری و مهارت آموزی به ویژه در مراکز آموزشی نظامی، مورد توجه سازمان فنی و حرفه ای است.
وی ادامه داد: برای این منظور، هم اکنون 2 دوره تعیین سطح برای سنجش مهارت سربازان وظیفه دارای مهارت در مراکز آموزش های نظامی برگزار شده است.
وی اضافه کرد: بر این اساس، فقط 30 درصد از جوانان شرکت کننده در آن دارای سطح قابل قبولی از مهارت بوده و گواهینامه مهارت آموزی دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه تربیت نیروی کار ماهر برای حضور در عرصه کارآفرینی و نیز بخش تولید از رسالت های سازمان فنی و حرفه ای است گفت: تعامل با سازمان ها، نهادها و نیز سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در ایجاد مهارت های شغلی و حرفه ای برای جوانانو نیز زمینه ساز اشتغال آنان در جامعه خواهد بود.
فرماندار مراغه نیز در این ایین با تاکید بر لزوم توجه به مهارت آموزی در بین جوانان گفت: ایجاد مهارت های شغلی و حرفه ای برای نسل آینده ساز از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید در مسیر ایجاد اشتغال پایدار در جامعه است.
ظفر محمدی افزود: تمامی نهادها و دستگاه های خدمات رسان و اجرایی باید در زمینه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نیز ایجاد دوره های مهارت آموزی اهتمام بیشتری داشته باشند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مراغه نیز با اشاره به ایجاد کارگاه مهارت آموزی UPVC گفت: این کارگاه برای اولین بار با مشارکت شرکت هافمن به عنوان سرمایه گذار بخش خصوصی در شمالغرب کشور در این مرکز ایجاد شده است.
بهرام کیانی افزود: افتتاح این کارگاه گام مهمی در مهارت آموزی جوانان و نیز ایجاد زمینه برای اشتغال در زمینه درب و پنجره های پی وی سی در منطقه است.
وی اضافه کرد: برای راه اندازی و تجهیز این کارگاه، بیش از 760 میلیون ریال توسط سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده و زمینه مهارت آموزی برای بیش از 72 نفر در هر دوره را در این زمینه فراهم می کند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.