به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل سه طرح اجرا شده توسط شرکت برق منطقه ای آذربایجان با اعتبار 58 میلیارد ریال، 30 طرح شرکت توزیع برق تبریز با 57میلیارد ریال و 145 طرح شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با 340 میلیارد ریال اعتبار بود.
استاندار آذربایجان شرقی در آئین بهره برداری همزمان از این طرح ها با بیان اینکه بیشترین سرمایه گذاری استان در صنعت برق اتفاق افتاده است، اظهار امیدواری کرد تا 2 سال آینده نگرانی در زمینه کمبود برق در استان وجود نداشته باشد .
مجید خدابخش بر ضرورت توسعه استفاده از فناوری تولید برق از طریق نیروگاه های خورشیدی به ویژه در روستاها تاکید کرد .
وی با اشاره به بدهی 180 میلیارد ریالی شرکت های توزیع برق استان، بازنگری در کنتورها و استفاده از کارت های اشتراک اعتباری در ارائه خدمات به شهروندان را ضروری دانست .
خدابخش با اشاره به هزینه بالای تولید انرژی، بر ضرورت توجه به کاهش تلفات تاکید کرد و گفت: در صورت صرفه جویی و کاهش تلفات می توان معادل توان یک نیروگاه صرفه جویی کرد.

** 90 درصد تجهیزات صنعت برق در کشور تولید می شود
مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان نیز با بیان اینکه 90 درصد تجهیزات صنعت برق کشور در داخل تولید می شود، گفت: 4 نیروگاه خورشیدی در حال احداث است و 2 نیروگاه هم مجوز گرفته اند.
افشین روشن میلانی با اشاره به بهره برداری از 5 طرح اولویت دار استان در سال جاری با وجود تحقق 30 درصدی اعتبارات، افزایش ظرفیت پست شهرک سلیمی، طرح های آماده بهره برداری برای امروز را شامل طرح افزایش ظرفیت پست کلیبر و فیبر نوری اختصاصی صنعت برق در پست های یاغچیان و والی اعلام کرد.
وی با اشاره به شرایط اقلیمی خاص آذربایجان شرقی، مدیریت مصرف برق را ضروری دانست و گفت: برای اجرای خط کابلی 3.5 کیلومتری امامیه - مارالان نیازمند همراهی شهرداری تبریز هستیم.

** برق رسانی به 13 روستای فاقد برق
سرپرست شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی هم با اشاره به اینکه 145 طرح از طرح های آماده بهره برداری صنعت برق با اعتبار 340 میلیارد ریال توسط این شرکت اجرا شده است، گفت: برق رسانی به 13 روستای بدون برق از جمله آن هاست.
رضا مجید پور همچنین گفت: شبکه برق رسانی در 40 روستا اصلاح شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز نیز با اشاره به رتبه سوم این شرکت از نظر کاهش تلفات برق، گفت: در سال آینده انتظار تک رقمی شدن تلفات را دایم .
عادل کاظمی با اشاره به اینکه میانگین زمان واگذاری انشعاب در تبریز به 5 روز کاهش یافته است، گفت: در راستای تبریز 2018 ، 60 کیلومتر از شبکه روشنایی در مسیرهای گردشگری اصلاح شده است.
وی گفت: همزمان با دهه فجر بهره برداری از 30 طرح شرکت توزیع برق با اعتباری در حدود 57 میلیارد ریال، هدیه این شرکت به مردم شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر است.
خبرنگار: پرویز انصاری**انتشار: عزیزی راد
0713/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.