شهردار تبریز با اشاره به تامین اعتبارات قطار شهری از طریق فاینانس از تکمیل پروژه خط 2 متروی تبریز تا پایان 1400 خبر داد.

به گزارش ایلنا، شهردار کلانشهر تبریز، در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM به ایستگاه شماره ۳ خط دوم مترو که با حضور معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با اشاره به اهمیت پروژه قطار شهری اظهار داشت: تاکنون ۵ کیلومتر  از مسافت خط دوم قطار شهری تبریز با استفاده از تجهیزات TBM حفاری شده و فعالیت عمرانی و زیرساختی در هشت ایستگاه نیز ادامه دارد.

شهین باهر افزود: خط دوم قطار شهری تبریز طولانی‌ترین خط مترو تبریز است که در مسیر غرب به شرق شهر امتداد یافته است و ویژگی مهم این خط، عملیات همزمان دو دستگاه TBM «از قراملک در غرب شهر» و «میدان شهید فهمیده از شرق تبریز» است که باعث می‌شود زمان اجرای پروژه کاهش چشمگیری داشته باشد.

شهردار تبریز با تاکید بر این نکته که پشتیبانی مالی مترو، از اولویت‌های اقتصادی شهرداری است، گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تامین اعتبارات مترو با جذب فاینانس در دستور کار می باشد که با تحقق این امر، در سال ۱۴۰۰ شاهد تکمیل و بهره برداری از پروژه خواهیم بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.