۱۵ واحد روستای چنار  که در سیل امسال به طور کام تخریب شده بودند، بعد از بازسازی، با حضور استاندارآذربایجان شرقی به صاحبان‌شان تحویل داده شد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌ شرقی، سیل ۲۵ فرودین ماه سال جاری در روستای چنار، ۱۵ خانه روستایی که در حریم رودخانه قرار گرفته بود را به طور ۱۰۰ درصدی ویران کرده و جان ۲۰ نفر از اهالی این روستا را گرفته بود.
حال ۱۰ ماه از سیل ویرانگر روستای چنار شهرستان عجب شیر می‌گذرد و امروز خانه‌های جدید به صاحبانشان تحویل داده شدند.
استاندار آذربایجان شرقی در آیین تحویل خانه های روستایی تخریب شده در سیل اخیر، گفت: متاسفانه در این حادثه دلخراش ۲۰ تن از هموطنان در روستای چنار شهرستان عجب شیر جان خود را از دست دادند.
مجید خدابخش ادامه داد: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای بازسازی این روستای سیل زده، اقدامات چشمگیری انجام داده است؛ به طوری‌که امروز ۱۵ خانه روستایی که به طور صد در صدی در اثر این حادثه تخریب شده بودند به صورت نمادین به ساکنان این خانه ها تحویل داده شد.
وی با بیان این‌که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای بازسازی این روستای سیل زده هزینه کرده است، افزود: همچنین ۶۰ واحد مسکونی در حال ساخت است که دولت برای ساخت این واحد ها تسهیلات بلاعوض اعطا کرده است.
خدابخش خاطرنشان کرد: امید است با رعایت حریم رودخانه‌ها و  ساخت مستحکم منازل مسکونی، دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.