مدیرعامل موسسه عاشورای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بر اساس یک الگوی معماری اسلامی، در قالب ساختمان هشت ضلعی در چهار طبقه طراحی شده و عملیات اجرایی ساختمان از سال 89 به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء محول شده است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، سیروس محمدزاده در آیین افتتاحیه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به متراز 60 هکتار طراحی شده که فاز اول این مجموعه شامل "ساختمان، سیستم موتورخانه مرکزی" به اتمام رسیده و امروز افتتاح شد، اما قسمت‌های باقی‌مانده‌ی پروژه طی سال‌های آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی با بیان این‌که در دو سال اول اجرای عملیات، به علت وجود محدودیت‌ها، معارض و کمبود منابع مالی، پروژه پیشرفت آنچنانی نداشت، تاکید کرد: طی دو الی سه سال اخیر قرارگاه خاتم‌الانبیاء با جدیت تمام در این راستا فعالیت کرد و توانستیم این مرکز را به اتمام برسانیم.
 
محمدزاده افزود: ساختمان اصلی باغ موزه دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با زیربنای پنج هزار و 600 متر مربع به همراه هفت هزار متر مربع محوطه‌سازی، همزمان با ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری رسید که 25 میلیارد تومان هزینه داشته است.
 
گفتنی است، موسسه عاشورا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در اجرای فرمان فرمانده کل قوا مبنی بر مشارکت سپاه در سازندگی کشور و بر اساس اصل 147 قانون اساسی، از سال 1369 شمسی با عنوان خودکفایی لشکر 31 عاشورا فعالیت خود را آغاز کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.