به گزارش ایرنا، امین امینیان روز یکشنبه در جشن انقلاب کمیته روستایی این شهرستان که در در روستای ملاجیق بخش نظرکهریزی هشترود برگزار شد با اشاره به ظرفیت های منطقه هشترود در عرصه های مختلف از جمله کشاورزی و تولید گندم و سیب، اظهار کرد: ایجاد صنایع تبدیلی به منظور بهره برداری کامل از تولیدات کشاورزی در منطقه ضروری است و از سرمایه گذارانی که در این عرصه سرمایه گذاری کنند حمایت ویژه خواهد شد.
وی همچنین به ظرفیت هشترودی های مقیم سایر شهرها اشاره کرد و گفت: هشترود شهری توانمند و نخبه پرور است و برای توسعه شهرستان از ایده ها و خلاقیت های هشترودی های مقیم سایر شهرستان ها استفاده خواهیم کرد و انتظار داریم آنها نیز برای آبادانی شهر خود قدم های اساسی بر دارند.
امینیان همچنین بر تکمیل و بهره برداری از پایاب سد سهند تاکید کرد و افزود: این سد 160 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد و پایاب آن 10 هزار هکتار است که هزار و 750 هکتار آن در واحد عمرانی یک کار شده و 500 هکتار نیز به دستور استاندار در شرف کار و 485 هکتار نیز آماده بهره بر داری است.

**گازرسانی به پنج روستای بخش مرکزی هشترود با 7 میلیارد و 898 میلیون ریال اعتبار
فرماندار هشترود در مراسم بهره برداری از این طرح ها با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه عمران و خدمات، گفت: خدمات انجام یافته در روستاها و ارائه برخی زیر ساخت ها از جمله راه، آب شرب، برق و گاز از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
امین امینیان افزود: دولت به توسعه اقتصادی روستاها توجه ویژه دارد و با ارائه وام های اشتغالزایی در روستاها گام های اساسی برای رونق روستاها برداشته خواهد شد.
وی توسعه کشور را در گرو توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها دانست و افزود: تسهیلات اشتغال زایی روستایی باعث توسعه اقتصاد، ایجاد اشتغال و بازگشت روستاییان به روستاها خواهد شد.
با بهره برداری از طرح گازرسانی به روستاهای گله ده کوه، تکانلوی سفلی، صومعه سنگ، تنه ده و قره جه قیه بخش مرکزی هشترود، 129 خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار شدند.
با گازرسانی به این روستاها 90.4 درصد از خانوارهای شهرستان شامل 15 هزار و 535 خانوار از نعمت گازبهره مند شدند. از 196 روستای هشترود 128 روستا گازرسانی شده و 28 روستا نیز در دست اجراست.
خبرنگار:جلیل دین محمدی**تنظیم و انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7486
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.