به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی، روز شنبه در آئین افتتاح همزمان پروژه های دهه فجر این شهرستان افزود: خدمت گزاران انقلاب اسلامی باید توجه کنند حاجت مردم نعمتی برای مسئولان است.
مجید خدابخش افزود: مدیریت جهادی به معنای کار شبانه روزی و مراجعه دولتمردان جهت رسیدگی به مطالبات مردم است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی اظهار کرد: اصلی ترین وظیفه ما اشتغال زایی بوده و این کار به دست بخش خصوصی محقق می شود و وظیفه دولت فراهم کردن زیرساخت است.
خدابخش به ظرفیت و پتانسیل مرند در اشتغال زایی اشاره کرد و ادامه داد: شهرک های صنعتی بهترین پتانسیل برای ایجاد اشتغال زایی است و در این شهر با همکاری سرمایه گذاران ترکیه ای شهرک صنعتی احداث می شود.
وی گفت: نباید اجازه دهیم جوانان تحصیل کرده مرندی از این شهر به شهرها دیگری کوچ کنند و تنها راه رسیدن به آن ایجاد اشتغال است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین گفت: مشکل اصلی این شهرستان آب بوده و اولین مطالبه مردم از مسئولان است که با وجود اعتبارات در این بخش مسئولان استان نسبت به این مشکل بی تفاوت هستند.
محمد حسن نژاد افزود: جابجایی اعتبار از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه برای آبرسانی به دشت های هرزندات و یکانات به صورت مکتوب اعلام شده اما تاکنون موفق به اخذ این مبلغ نشده ایم.
وی تامین آب شرب را از دیگر مشکلات مرند عنوان کرد و از استاندار آذربایجان شرقی خواست نسبت به جذب اعتبار فاینانس در زمینه آب شرب این شهرستان دستورهای لازم را صادر کند.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با تاکید بر اینکه مرند از نبود اشتغال نیز رنج می برد، اظهار کرد: وزرای صنعت معدن و تجارت و کار، تعاون و رفاه اجتماعی 2 پروژه صنعتی را در مرند کلنگ زنی کرده اند اما وقتی این پروژه ها اجرایی نمی شود مردم نسبت به حاکمیت، دولت و مجلس بدبین می شوند.
امام جمعه مرند نیز در این آئین با بیان اینکه بدترین و بزرگ ترین خطری که کشور و نظام را تهدید می کند، کم اعتمادی یا بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان است، گفت: عملکرد مسئولان نقش اول را در این زمینه دارد.
حجت الاسلام علی نعمت زاده افزود: تداوم حضور مردم در صحنه های مختلف و راهپیمایی ها، انتخابات و در بحران های خطرناکی که همیشه مملکت را تهدید می کند، مثال زدنی است و باید نسبت به رفع مشکل آن ها اقدام اساسی انجام شود.
وی اظهار کرد: عدم همراهی مردم این خطه با اغتشاشگران اخیر، مدال بزرگی برای استان آذربایجان شرقی است.
حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به اینکه نظارت ها و عمل به قانون ضعیف است، ادامه داد: برخی از مسئولان به وعده های خود عمل نمی کنند و این مساله عملکرد دیگر مسئولان را زیر سوال می برد و به دشمنان فرصت سوء استفاده از این وضعیت را می دهد.
وی بر ضرورت قدردانی از حضور مردم در صحنه تاکید کرد و گفت: مردم از فقر و کمبودها گلایه ندارند بلکه از تبعیض و بی عدالتی گله مند هستند.
شهرستان مرند با بیش از 240 هزار نفر جمعیت در 70 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع شده است.
تنظیم: پرویز بابائی ** انتشار: عزیزی راد
8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.