استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که با قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 56 ، رژیم شاهنشاهی قطع نخاع شد، گفت: بعد از قیام ارزشمند مردم تبریز، یک سال طول نکشید که رژیم پهلوی ساقط شد و ما امسال نیز چهلمین سالگرد این پیروزی شیرین را جشن خواهیم گرفت.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در آیین زنگ انقلاب، با بیان این‌که سال 56 با نوشتن مقاله علیه امام خمینی(ره)، طلاب زیادی در 19 دی ماه به دست شاه شهید شدند، اظهار کرد: بعد از وقوع این رویداد اعتراضی و شهادت طلاب قم در سال 56، مردم تبریز در راستای آزادی خواهی علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرده و سینماها، بانک ها و کلانتری ها توسط مردم به آتش کشیده شد.
وی ادامه داد: طی قیام بهمن سال 56 مردم تبریز، رژیم پهلوی قطع نخاع شده و در نتیجه ی آن سال 57، بساط پیروزی انقلاب اسلامی در کشور پهن شد.
 
وی با اشاره به تصمیم ماندگار امام خمینی(ره) در بهمن سال 57، گفت: سال 57 با فرار شاه از کشور، هنوز نظام شاهنشاهی در کشور برقرار بود اما امام خمینی(ره) در شرایطی که خطرهای زیادی جان مبارکشان را تهدید می کرد وارد کشور شدند که نتیجه ی آن پیروزی انقلاب اسلامی بود.
 استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آیاتی از قرآن، افزود: انقلاب اسلامی نعمتی است که خداوند آن را به ما ارزانی کرده و باید قدر آن را دانسته و با تحقق منویات مقام معظم رهبری جهت استمرار آن تلاش کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که دبیرستان ماندگار فردوسی تبریز با قدمتی صد ساله، صدها شهید به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، گفت: مدیران، پزشکان و مهندسان و هنرمندان و محققان زیادی از این دبیرستان تقدیم کشور شده که یکی از دانش آموختگان این دبیرستان آقای شهین باهر است که امیدوارم در مسئولیت جدید خود موفق و منشا خیر و برکت برای استان ما شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.