رییس مرکز مدیریت راه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه تجهیز خودرو به زنجیرچرخ در اکثر محورهای مواصلاتی استان الزامی است، گفت: رانندگان به ویژه در محورهای "آزادراه تبریز-زنجان، مراغه-هشترود، تبریز-اهر-کلیبر و محور تبریز-خواجه" با زنجیرچرخ تردد کنند.
 
حسین بلوکی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آخرین وضعیت راه‌های مواصلاتی استان بعد از بارش‌های اخیر، با بیان این‌که بارش برف در اکثر محورهای مواصلاتی استان ادامه داشت، اظهار کرد: اکثر محورهای مواصلاتی استان و به ویژه محورهای آزادراه تبریز-زنجان، مراغه-هشترود، تبریز-اهر-کلیبر و محور تبریز-خواجه شاهد بارش برف و کولاک شدیدی بود.
 
وی تشریح کرد: با  تلاش شبانه‌روزی اکیپ‌های راهداری کلیه محورهای مواصلاتی استان برف‌روبی شده و باز هستند، اما تردد در اکثرا محورها با زنجیر چرغ ممکن است؛ 850 راه‌های روستایی نیز برف‌روبی شده و عملیات برف‌روبی همچنان در حال انجام است.
 
وی از مسدود بودن آزادراه زنجان-قزوین که در امتداد آزادراه تبریز-زنجان قرار دارد، خبر داد و افزود: استان‌های دیگر، از جمله استان‌های زنجان و قزوین با بارش‌ برف روبه‌رو بوده و امتداد آزادراه تبریز-زنجان که در امتداد آزادراه زنجان-قزوین است، تا اطلاع ثانوی مسدود هست، از این‌رو شهروندان به این موارد توجه کنند.
 
رییس مرکز مدیریت راه‌های استان با تاکید بر اجتناب از سفرهای غیرضروری در شرایط ناپایدار جوی، به‌ویژه در ساعات شبانه، گفت: شهروندان از ترددهای غیرضروری به ویژه در محورهای مذکور و گردنه‌های برف‌گیر خودداری کنند و در صورت ضروری بودن سفر نیز قبل از خروج با سامانه‌ی گویای 141 تماس گرفته و از وضعیت راه‌های مواصلاتی استان مطلع شوند.
 
وی رعایت سرعت مطمئنه و همچنین فاصله طولی مناسب را از جمله موارد مهم رانندگی در زمان بارش برف دانست و تاکید کرد: رعایت این موارد در فصل زمستان و در شرایط ناپایداری جوی الزامی است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.