مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی گفت:ساختمان اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان به تعداد سال‌های دفاع مقدس هشت ضلعی و در سه طبقه طراحی شده است.

به گزارش ایسنا، سردار عزت‌الله جعفری  با اعلام اینکه فعالیت‌های عمرانی مرکز فرهنگی دفاع مقدس این استان به پایان رسیده است، برای ایسنا توضیح داد:در سال ۷۴ زمینی به مساحت ۶۸ هکتار در جنب شهرک شهید یاخچیان تبریز برای ساخت این مرکز در نظر گرفته شد و به طور رسمی سال ۸۹ این قطعه زمین فعالیت‌های عمرانی خود را آغاز کرد.

وی افزود: بخش مسقف آن ۵۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد و بخش گالری آن نیز ۱۶ هزار و ۸۰۰ مترمربع به خود اختصاص داده است. تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه هزینه اختصاص یافته است که اغلب این بودجه از سوی شهرداری و منابع استانی تهیه و تزریق شده است.

سردار جعفری توضیح داد: ساختمان اصلی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی به تعداد سال‌های دفاع مقدس هشت ضلعی و در سه طبقه طراحی شده است. همچنین در زمینی به مساحت ۲۰۰۰مترمربع پیکرهای سه شهید گمنام آرام خواهند گرفت.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال این مرکز فرهنگی افتتاح خواهد شد که مردم می‌توانند از آن بازدید کنند. سال ۹۷ نیز بخش محتوایی آن تکمیل می‌شود. برآورد هزینه ما برای این بخش حدود۶ میلیارد تومان است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.