حسین بلوکی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ماموران راهداری تاکنون راه 500 روستای استان را برف روبی کرده و برف روبی راه 350 روستا و محورهای ارتباطی استان همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی استان باز و رفت و آمد در آن ها جریان دارد، اظهار کرد: ماموران راهداری چند مرتبه تمامی محورهای استان شامل 14 هزار کیلومتر را برای تسهیل رفت و آمد رانندگان برف روبی کرده اند.
رئیس مرکز مدیریت راه های آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بیشتر شهرستان های استان تحت تاثیر نفوذ سامانه بارشی جدید قرار گرفته اند و در گردنه ها و محورها پدیده کولاک برف وجود دارد.
بلوکی از رانندگان و مسافران خواست از سفرهای غیرضروری به ویژه در ساعات شب در مناطق کوهستانی خودداری کنند و در صورت ضرورت تجهیزات و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.
وی گفت: حدود 91 گروه راهداری با استفاده از 663 دستگاه خودرو برف روب و نمک پاش در محورهای حوزه استحفاظی استان در حال انجام عملیات برفروبی هستند.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، سامانه جدید بارشی که از عصر پنجشنه وارد استان شده است تا روز سه شنبه تداوم داشته و موجب وزش باد شدید، کاهش محسوس دما، کولاک، یخبندان و اختلال در رفت و آمد جاده ای می شود.
آذربایجان شرقی دارای 14 هزار و 761 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و 2 هزار و 758 روستا با 271 هزار و 987 خانوار در قالب بیش از 1 میلیون و 189 هزار نفر است.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.