علی پاشایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از سوی بخش دولتی و خصوصی انجام شده که زمینه ساز کاهش بروز بیماری های دامی در منطقه است.
وی ادامه داد: در راستای مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام و نیز حذف دام های مبتلا به سل، بروسلوز و مشمشه، از ابتدای سال تاکنون 323 رأس دام تحت عملیات تست سل گاوی، 308 رأس دام تحت عملیات خونگیری برای بررسی بیماری تب مالت و 45 رأس اسب نیز تحت عملیات تست مشمشه قرار گرفته‌ اند.
وی اضافه کرد: در این مدت تعداد 53 هزار لاشه گاو و گوسفند در کشتارگاه دام مراغه بازرسی بهداشتی شده که 82 لاشه به وزن سه هزار و 572 کیلوگرم غیرقابل مصرف انسانی تشخیص داده شده و معدوم شده است.
وی گفت: همچنین 2 هزار و 200 مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی انجام شده که به دنبال صدور 73 مورد اخطاریه برای مراکز عرضه غیربهداشتی، 26 هزار و 628 کیلوگرم انواع فرآورده خام دام غیربهداشتی، تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف، کشف و ضبط و با حکم مقام قضایی معدوم شده اند.
وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون علاوه بر صدور مجوز جوجه ریزی برای یک میلیون و 75 هزار و 238 قطعه جوجه یکروزه، جهت حمل بهداشتی 6 تن تخم مرغ خوراکی، یک میلیون و 336 هزار و 600 قطعه مرغ زنده و 48 هزار و 200 کندوی زنبور عسل گواهی حمل بهداشتی صادر شده است.
شهرستان مراغه با 912 هزار واحد دامی و تولید سالانه شش هزار و 700 تن گوشت قرمز، رتبه سوم آذربایجان شرقی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.
شهرستان مراغه با حدود 260 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.