کریم مهری روز سه شنبه به ایرنا گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای 523 نفر به صورت مستقیم و برای 1866 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
وی مجتمع گلخانه ای در شهرستان آذرشهر، شرکت فرآورده های غذایی در شهرستان بناب و طرح انتقال آب، مجتمع گلخانه ای تولید سبزی و سیفی در شهرستان شبستر و سامانه آبیاری کم فشار در شهرستان تبریز را از جمله این طرح ها عنوان کرد.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح آبیاری 180 هکتاری شهرستان خداآفرین، آبیاری تحت فشار (بارانی) در شهرستان سراب، سردخانه بالای صفر درجه در مرند، آبیاری تحت فشار اراضی سرای در سطح 200 هکتار در شهرستان هریس خبرداد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های استان در زیربخش های مختلف کشاورزی در استان، گفت: سازمان با هدایت اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی به بخش های زیربنایی و سرمایه ای، در نظر دارد علاوه بر تعامل بهتر و بیشتر با بهره برداران در ایجاد اشتغال مولد و هدایت زیر بخش ها به سوی توسعه پایدار با مدیریت بهینه و استفاده صحیح از امکانات تولید، دسترسی به توسعه پایدار در مدت زمان تعریف شده را میسر سازد.
مهری دهه فجر انقلاب اسلامی را جاودانه ترین برگ زرین دفتر پر افتخار انقلاب شکوهمند ایران اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: جهاد، بعنوان ثمره این انقلاب از بدو تشکیل به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رضوان اله تعالی علیه) تابحال، تمامی تلاش خویش را برای عمران و آبادی مناطق روستایی و عشایری مصروف داشته است.
وی گفت: جهاد کشاورزی در قالب ماموریت جدید درصدد است با استفاده از توان علمی و تخصصی جوانان این مرز و بوم اسلامی، با حرکتی بنیادین توسعه بخش کشاورزی را با تامین امنیت غذایی برای مردم شریف و انقلابی ایران اسلامی به ارمغان آورد و در این راه، با پیروی از رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، بار دیگر توان و ایمان ایران اسلامی را به تمامی دشمنان آن باقدرت و توانمندی در سنگر تولید نشان دهد.
استان آذربایجان شرقی با یک میلیون و 200 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی با وجود کاهش بارندگی ها و افزایش خشکسالی ها سهم مهمی در تولید محصولات کشاورزی و خودکفایی محصولات راهبردی دارد.
سال گذشته در حدود 5 میلیون تن محصولات باغی، زراعی و فراورده های دامی در این استان تولید شد.
خبرنگار و انتشار: پرویز انصاری
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.