به گزارش مهد تمدن، جلسه دیروز شورای تبریز علاوه بر تصویب یک لایحه و بررسی جزئیات یک لایحه دیگر، میزبان دو چهرۀ دولتی و صنفی حوزه سلامت به مناسبت هفته پرستار و البته یک مهمان ویژه بود.
مهمان ویژ جلس این هفت شورای تبریز اما «نورالدین وحید غروی» بود که مسئولیت استانداری آذربایجان در ماه های استقرار دولت موقت را بر عهده داشت. هرچند در جلسه دیروز شورا از چرائی دعوت وحید غروی سخنی به میان نیامد اما تقارن این روزها با ایام سالروز درگذشت مهدی بازرگان، نخست وزیر دولت موقت در 30 دی 1373را باید دلیل اصلی این دعوت قلمداد کرد.

وحید غروی کیست؟
بیست و ششم خرداد سال 1358 نورالدین وحید غروی به دنبال استعفای نخستین استاندار آذربایجان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به سمت استانداری منصوب شد.
در زمان استانداری او، تبریز وضع آشفته ای داشت و سازمان های دولتی و خود استانداری در ثبات نبودند. علاوه بر این در زمان استانداری او تلویزیون به دست عده ای که بعدا به اعدام محکوم شدند، برای مدتی کوتاه تسخیر شد.
در زمان غروی، همچنین برای تهیه آذوق مردم، با ترکیه قرارداد بسته شد. کمبود سوخت زمستانی در آن مقطع وضع را بحرانی تر کرده بود و مردم در پمپ بنزین ها سر می شکستند.
انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در زمان استانداری غروی برگزار شد ولی او در تاریخ بیست و نهم مهر سال 59 استعفا کرد و استعفای او از طرف مهدوی کنی، وزیر وقت کشور پذیرفته شد. با این حساب او کمتر از یک سال و چهار ماه بر کرسی استانداری آذربایجان تکیه زد تا دوره پرفراز و نشیبی در زمان مدیریت او، در اوراق تاریخ معاصر این خطه ثبت شود.

بعد از 37 سال سکوت
وحید غروی دیروز و بعد از حدود 37 سال از آخرین روز مسئولیتش در کاخ استانداری این بار در مقام مهمان ویژه به کاخ ساعت آمد تا به بهانه تبریز 2018 مجال سخن گفتن از یک تریبون رسمی را پیدا کند.
او که ساکن آمریکاست، در ابتدای سخنانش گفت: آغاز رویداد بزرگ تبریز 2018 را تبریک می گویم و عمیقا دعاگو هستم که این رویداد با کمال موفقیت به پایان برسد، با این حال قرار نیست تعارف کنیم، احساس می کنم این شهر هنوز آماده چنین رویدادی نیست.
وی افزود: به عنوان کسی که عطر ناب کوچه های تبریز را استشمام کرده ام، می گویم این شهر اثری از آن تبریز قدیم ندارد. بیایید دوباره یاد حاج مهدی کوزه کنانی، علی موسیو و ... بیفتیم و ببینیم آنها چکار کردند که تبریز شهر اولین ها شد.
وحید غروی با بیان اینکه باید از خودمان این سوال را بپرسیم که چه شده امروز نگاهمان به تهران دوخته شده، اضافه کرد: باید دوباره باور کنیم که تبریز همچنان جایگاه اثرگذار بر تهران را دارد. بیایید این ما باشیم که به آنها الگو می دهیم، نه اینکه ما از تهران الگو بگیریم.

مصوبات شورا
در این جلسه اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز لایحه اهدای مبلغ دیرکرد عوارض سالیانه نوسازی، کسب و پیشه و خودرو برای مودیانی که تا پایان امسال نسبت به پرداخت نقدی اصل عوارض اقدام کنند را به شور گذاشته و در نهایت با اکثریت آرا به تصویب رساندند.
بررسی دو بند 10 و 25 از لایحه تعرفه عوارض محلی سال 97 شهرداری تبریز هم در جلسه دیروز شورا به پایان رسید و بر اساس تصمیم اعضای شورا این بندها جهت اصلاح و تأمین نظر شورا به شهرداری عودت شد.
تنظیم: مرادپور**انتشا: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.