یونس فاتح روز دوشنبه به ایرنا گفت: این تعداد مددجو در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح‌ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی با اعلام اینکه در 9 ماهه امسال 4 میلیارد و 480 میلیون ریال برای مهارت‌آموزی مددجویان تحت حمایت این نهاد هزینه شد، گفت: 310 میلیون ریال آن برای مددجویان مناطق محروم هزینه شده است.
فاتح با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود، افزود: 207 نفر در مراکز دولتی سازمان فنی و حرفه‌ای و یک هزار و 154 مددجو نیز در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای آموزش و سایر مددجویان نیز در فضاهای اداری متعلق به کمیته امداد از این آموزش‌ها بهره‌مند شدند.
وی بابیان اینکه دوره‌های آموزشی در زمینه کشاورزی، دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برگزار شد، گفت: کسب مهارت‌های شغلی اساس پایداری طرح‌های اشتغال مددجویان بوده و بر این اساس گام اولیه کمیته امداد پیش از ایجاد اشتغال، ارائه دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای برای مجریان طرح‌های اشتغال است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان آذربایجان شرقی با اعلام اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان در چهار بخش ارائه می‌شود، افزود: حرفه‌آموزی فرزندان، کاریابی، اجرای طرح اشتغال و نظارت بر حسن اجرای طرح‌های اشتغال باهدف توانمندسازی مددجویان انجام می‌شود.
وی همچنین ادامه داد: در قالب پایداری سازی طرح‌ها نیز حمایت‌هایی از جمله بیمه‌های تأمین اجتماعی، سرمایه‌گذاری، مشاوره شغلی و نظارت بر شغل به مددجویان داده می‌شود.
فاتح با اعلام اینکه 685 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان آذربایجان شرقی در 9 ماهه امسال از طریق کاریابی وارد بازار کار شده‌اند، گفت: مددجویان از طریق مؤسسه های کاریابی، شرکت‌های خدماتی و مشاوره‌های شغلی به کارفرمایان معرفی می‌شوند تا با کسب درآمد بخشی از مشکلات خانوار را رفع کنند.
به گزارش ایرنا، تعداد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در آذربایجان شرقی70 هزار خانوار است و از این تعداد 37 هزار خانوار به علت فوت سرپرست و 25 هزار خانوار به علت از کارافتادگی دایم سرپرست تحت پوشش هستند.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.