به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز دوشنبه در دیدار با نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا)، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده این یارانه ها و جوایز از سال آینده برای تورهایی که از کشورهای خارجی گردشگر به تبریز بیاورند، تعلق خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: شهرداری تبریز در راستای جذب گردشگر و سوق دادن تورهای گردشگری خارجی به این شهر تاریخی آماده همکاری و پشتیبانی همه جانبه از تورهای گردشگری با مقصد تبریز است.
شهین باهر با اشاره به اینکه جایکا در کشورهایی مانند ایران به خوبی عمل کرده است، گفت: اقدامات این نهاد در زمینه میراث فرهنگی قابل تقدیر است و ما از فعالیت‌های «جایکا» در شهر تبریز استقبال می ‌کنیم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات غنی کشور ژاپن در حوزه گردشگری استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در گذشته شهرهایی مانند تبریز که در زمینه اقتصادی و تجاری دارای جایگاه قوی بودند به فکر استفاده از صنعت گردشگری نبودند، افزود: تبریز در گذشته شاید احساس نیازی به استفاده از صنعت گردشگری پیدا نمی‌ کرد، اما الان اقتصاد جهانی بر اساس خدمات به خصوص خدمات در زمینه صنعت گردشگری می‌چرخد و ما نیاز داریم که تمام داشته های شهر تبریز را به دنیا معرفی کنیم.
شهردار تبریز، ژاپن را موفق ترین کشور دنیا در زمینه آموزش های شهروندی دانست و گفت: اگر ژاپن در زمینه فائق آمدن بر مشکلات مختلف کشور خود موفق بوده است ناشی از ارائه آموزش‌های شهروندی بوده و تبریز در این زمینه هم مشتاق استفاده از تجربیات ژاپن است.
شهین باهر با استقبال از حضور مسئولان گردشگری و تور گردانان ژاپن در تبریز، گفت: در صورتی که تورهای گردشگری از ژاپن و سایر کشورها تبریز را در بین مقاصد گردشگری خود بگنجانند شهرداری تبریز آمادگی دارد ضمن ترانسفر رایگان تور در شهر به ازای تعداد مسافران، سوبسید و جایزه ای را نیز برای تورها و تورگردانان در نظر بگیرد.
وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی ژاپن و ایران گفت: مردم ژاپن نیز مانند مردم ایران سعی کرده اند فرهنگ شرقی و بومی خود را حفظ کنند و علاقه به خانواده، فرهنگ و خانواده دوستی از نکات مشترک فرهنگ ژاپنی و ایرانی است.
به گزارش ایرنا، نمایندگان آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن (جایکا) پیش از دیدار با شهردار تبریز نشست های تخصصی با مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تورگردانان تبریزی برگزار کردند.
جایکا، آژانس دولتی ژاپن است که در راستای کمک های فرهنگی و توسعه ای در قالب آموزش، ارائه تجهیزات و همچنین کمک های بلاعوض به کشورهای در حال توسعه فعالیت می کند.
توسعه گردشگری در مناطقی از کشورها که پتانسیل دارند و انجام تحقیقات در این زمینه از دیگر اهداف این نهاد است.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.