احمدعلی اسدپور روز شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، فلسفه تشکیل شورای آموزش و پرورش را استفاده از امکانات و منابع در جهت ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش نام برد و بر پرهیز از غفلت در اهداف این شورا تاکید کرد.
وی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش راهکار موثر در بهره گیری از خرد جمعی است، اظهار کرد: در امر تعلیم و تربیت در کنار آموزش و پرورش تمام ارگان های اجرایی نیز باید دخیل و سهیم باشند.
اسدپور با اشاره به افزایش میزان ترک تحصیل در روستاهای این شهرستان، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق در این راستا اقدام عملی صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اهمیت و جایگاه شورای آموزش و پرورش افزود: اهمیت مشارکت همه جانبه در این نهاد نیازمند نگاه فرابخشی به آن است و با مشارکت همه جانبه می توان به سوی تعالی و توسعه و اهداف مورد نظر در تعلیم و تربیت دست یافت.
فرماندار حداآفرین حمایت و استقبال از خیرین مدرسه ساز، ارتباط با اولیا، برگزاری جلسات منظم شورای آموزش و پرورش و بررسی و پیگیری جدی مسایل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان نام برد.
اسدپور از تامین اعتبار جهت ایجاد زمین چمن مصنوعی فوتبال برای دانش آموزان شهرستان خبر داد و افزود: این زمین باید با برنامه ریزی دقیق برای آینده و در مکان مناسب ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، مشاور ارشد و راهبردی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این جلسه فلسفه تصویب قانون شورای آموزش و پرورش را تمرکز زدایی و تفویض اختیار وظایف، کمک به مشارکت عمومی و استفاده از حق نظارت مردم در آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: نهاد آموزش و پرورش فصل مشترک دولت و ملت است که با اراده هر دو نهاد تلاش ها به نتیجه می رسد.
کامیار قهرمانی فرد، از ایجاد 25پژوهش سرای دانش آموزی، تجهیز سالانه 1200باب مدرسه و بهره برداری از 12باب خانه معلم، یکصد باب نمازخانه و 10قطعه زمین چمن ورزشی دانش آموزی و جذب مبلغ 30 میلیارد تومان از برگزاری چهار جشنواره خیرین مدرسه ساز در سطح استان خبر داد و بر استفاده از ظرفیت شورای آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد در بهبود کم و کیف این نهاد تاکید کرد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خداآفرین نیز در این جلسه با بیان اینکه در این شهرستان 2500 دانش آموز در 82 باب مدرسه تحصیل می کنند، گفت: هیچ مدرسه ای در این شهرستان بدون معلم وجود ندارد و حتی برای یک دانش آموز در قالب بسته های حمایتی از آموزش بهره مند است.
فیروز رضاییان افزود: تمام مدارس این شهرستان در محدوده منطقه آزاد ارس با کمک 185میلیون تومانی این سازمان هوشمندسازی و تجهیز شده است و همچنین مدارس سایر نقاط شهرستان نیز با پیگیری و استقبال از خیرین و نیز اداره کل نوسازی مدارس تجهیز و در اختیار دانش آموزان قرار دارد.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 34هزار نفری در شمال استان آذربایجان شرقی و با 150کیلومتر مرز مشترک در نوار مرزی رود ارس با جمهوری آذربایجان و ارمنستان همجوار است.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.